Fulvia 1600 HF

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jorn van Beckhoven

Re: Fulvia 1600 HF

Unread post by Jorn van Beckhoven »

Hallo Pieter,

Qua onderhandelingsruimte heeft de man nagenoeg niets. De auto heeft reeds twee maal op Ebay gestaan en is beide malen niet verkocht. In eerste instantie vroeg de man circa GBP 8500 voor de auto maar na een aantal maanden tevergeefs te koop staan, begint zijn vraagprijs wat te zakken.

Op zijn eigen site staat de auto overigens nog voor GBP 7750 (zie http://www.lanciafulviasport.com/)

Groet en succes,

Jorn

PS er staat er ook nog een bij Martin Willems.
Pieter

Unread post by Pieter »

Jorn,

De auto is me "private" aangeboden voor 6750. Maar dat vind ik te veel geld voor de staat van de auto.

Inderdaad, die bij Martin Willems heb ik ook gezien.

Groet, Pieter
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Als je de auto graag origineel wilt houden, zou ik zeker een 1300 nemen. Zoals Peter al zegt, een 1600 wordt pas echt bijzonder als je trucs gaat toepassen die toentertijd in de rally werden gedaan (of nog verder gaat dan dat). Ik wil je natuurlijk niet van een 1600 afpraten, ik wil alleen voorkomen dat het tegenvalt en dat zou zonde zijn. Heb je al eens een 1300 gereden? Cijfers zeggen erg weinig bij dit soort autos, het gaat om de snelheidsbeleving. Die is zo groot, dat ik een tijdje terug een enorme boete gereden heb in mijn moeders (nieuwe) auto, toen ik niet op zat te letten en op gevoel ipv de snelheidsmeter reed. Succes met de zoektocht in ieder geval!
Pieter

Unread post by Pieter »

Hoe staat de 1300 HF eigenlijk in de "pikorde" der Fulvisti?
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Volgens ingewijden de mooiste
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

De meest vervalste van allemaal.
Joop

Unread post by Joop »

Ben ik helemaal mee eens Bob,
Mijn 1600tje heeft ook nog wat tlc nodig, maar met een
1300 in perfecte staat rijdt net zo fijn.
Over de mate van herkennig vande auto grrr.......de
hoeveelheid mensen de Oh mooie Alfa zeggen legio
gewoon. en dan kijk ik ze altijd aan met zo'n blik van
Oh ja waar staat dat dan....moet ik ze uitleggen dat
meer dan alleen Alfa's uit Italie komen.....

Groeten,
Joop
Pieter

Unread post by Pieter »

Ha, ha, ha, het zal ook wel een keer weer niet zo zijn met iets moois uit Italia. Met de 1.6 HF Fanalone is het al uitkijken maar met de 1.3 HF dus ook.

It all ads to the magic.
Bob Mesman

Ja precies, maar de meeste van die debielen rijden ook een Opel, liefst zo'n *&^%$ Astra. Die roest nog harder, en dan toch weten ze te beginnen over roest en Italianen. Tssssss. Of een Mercedes "omdat dat zo'n goede auto's zijn....." Nou ja, blijven er meer leuke auto's over voor ons zullen we maar denken he!? Persoonlijk trek ik me alleen wat aan van alle opgestoken duimen van andere Italianen-gekken die je ziet als je in je Fulvia rondrijdt. Met de mensen die over roest beginnen praat ik maar wat mee, ze weten immers niet beter.
Voor dagelijks gebruik rij ik een Delta uit 90 die ik eind vorig jaar heb gekocht met 61000km op de teller. Nu al 7000km zonder problemen mee gereden, deze week grote beurt gehad, niks tegengekomen. Nauwelijks roest, rijdt hartstikke lekker, ook op hogere snelheden, en dan denk ik: "laat ze maar lullen met roest en onbetrouwbaarheid, ik rij Lancia."
Maandag neem ik de Delta mee naar Hongarije voor vakantie, en in januari ga ik voor een half jaar studeren in Stockholm, en mag hij ook mee.
Bob Mesman

Als iets geld waard wordt, en het loont de investering om te vervalsen zijn er altijd mensen die het doen. Niet alleen bij Lancia, zelfs niet alleen met auto's. Waarom kopen mensen bijvoorbeeld een nep-Rolex?
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”