SPROEIERS DELLORTO

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Marco

Re: SPROEIERS DELLORTO

Unread post by Marco »

OK mannen,

Ben het spoor nu volledig bijster ............Vertel me nu maar eens waar ik te rade moet gaan.
Groet,
Marco
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Ach, uit ervaring weet ik hoe kostbaar verbrande kleppen zijn.... Dus in dat licht valt het mee. Heb jij je dhlb's al aan de praat?
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Ik gooi zo wel eens in de (meestal verkeerde) groep "Studeren is voor mensen die niet durven te werken". Zit best wat in vind ik zelf. Maar helaas het is te laat voor ingrijpen. Als we nu de universiteiten sluiten, dan wordt een etmaal langzaam 48 uur en vervolgens stopt de wereld in z'n geheel met draaien. Om deze te kunnen snappen is Galileo Galilei op de brandstapel gestorven. Dat kan dus ook nog gebeuren.

Marco, voor al die jongens en naar verluidt tegenwoordig ook meisjes, hebben jij en ik jarenlang bier zuipen en zogezegd studeren betaald. Vervolgens hebben ze jou en mij bij de ballen genomen. Ze hebben misschien de auto wel niet uitgevonden, maar in ieder geval zo ingewikkeld gemaakt dat we nu zelf moeten gaan studeren. We zijn de pineut, of liever gezegd pie-neut, want voor onszelf moeten we nu ook nog eens leergeld betalen. Dat kost tijd en geld, heel veel tijd en heel veel geld. Dat moet je wel willen. Experimenteren met sproeier bezettingen, reviseren van motoren en het meeste andere werk aan de Fulvia, moet je allen zelf doen als je wilt leren, het leergeld wilt betalen en het leuk vind om te doen. Als je het doet om goedkoop uit te zijn, komt je van een koude kermis thuis. Je betaalt dan leergeld om te leren dat je de auto weg had moeten brengen en je betaalt dan dus dubbel: je eigen leergeld en een deel van dat van een ander. Da's tenminste mijn ervaring. die kan voor iedereen anders zijn. Ieder mens heeft het recht zijn eigen ervaring op te doen. Ik ben de laatste om iemand dat recht te ontnemen.

Peter is lekker bezig met wat hij leuk vindt. Ik ben lekker bezig met wat ik leuk vind. Dat is wat minder op het snelheidsgebeuren maar weer meer op het gebied van probleemloos en veilig dagelijks gebruiken en iedere maand een keertje naar Italie of de Cote d'Or zonder veel meer dan olieverversen en doorsmeren. Wel met een relatief hoge gemiddelde snelheid maar dan wel 12 uur achter elkaar volhouden.

En als je dan flink gestudeerd hebt is er nog de wet van de remmende voorsprong. Laatst schoot ik in Frankrijk een Nederlander te hulp die met een oud motorfietsje op weg was naar een meeting. Zijn motorfiets wou niet mee starten. Bij onderzoek bleek de accu droog te staan. Ik word gehandicapped door kennis van zaken en begon meteen te zoeken naar een winkel met gedestilleerd water. Hij pakte gewoon water uit de regenton en het ding liep als een tierelier.

Eerst moet je zeker weten dat alles in orde is. Distributie, ontsteking, compressie, boordspanning, benzine toevoer etc etc. Het heeft absoluut geen zin om naar een dynotester of uberhaupt ergens naar toe te gaan om je jetting te optimaliseren als al het andere niet allemaal 100% in orde is. Het is tijd en geld verspillen en mogelijk gaat je motor Galileo Galilei achterna. Je zei dat je auto niet startte. Dan is er iets. Een Fulvia die in orde is start altijd. Dat moet je eerst uitzoeken.

Als je met luchtfilter 6000 toeren haalt en zonder luchtfilter 5500 is dat wel een groot verschil. Je zou het eens aan een ander kunnen vragen of ie z'n luchtfilter 5 minuten demonteert om het uit te proberen.

Voor de DHLB35 zijn er tenminste 3 standaard bezettingen. Die met 28mm, 29mm en 31mm venturi's. En dan kan iemand nog van alles veranderd hebben. Om zelfs maar een gok toe doen van wat er in zou moeten, zou ik eerst moeten weten wat er in zit.
Carlo

Unread post by Carlo »

De dhlb's zijn wel klaar, maar moet eerst nog wat rimpels uit mijn deur en achterscherm strijken.
Dit heeft nu even iets meer prioriteit.

Cheers!
Carlo
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”