Afmeting olie-aftapplug

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bob Mesman

Re: Afmeting olie-aftapplug

Unread post by Bob Mesman »

is er ondertussen al iemand die de afmeting weet? weet nog niet hoe ik het ga oplossen, maar dan kan ik iig wat...
Peter Coolsma

Is een beetje lastig...

Unread post by Peter Coolsma »

...kan de plug er wel uit halen maar het geeft zo'n rotzooi... ...en de olie is bovendien nog kakelvers in mijn auto! Ik heb een origineel werkplaatsboek, ik zal vanavond eens kijken of er wat in staat over die plug.
Bob Mesman

Re: Is een beetje lastig...

ja precies, ik bedoelde ook niet dat iemand even zijn plug eruit moest draaien voor mij, dat moet ik dan zelf maar doen, maar ik hoopte dat iemand het wist of kon opzoeken. Bedankt alvast!
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Oh
Ik dacht al dat je boos werd. "Lijkt m'n vrouw wel" dacht ik al.

Waarom wil je die olietemperatuurmeter eigenlijk?

Als je geen oliekoeler hebt, is de olietemp goed als de watertemp goed is met dien verstande dat het een paar minuten langer duurt voordat de olie op temperatuur is.

Als je een oliekoeler hebt is de olietemperatuurmeter onmisbaar om te kijken of de olie wel warm genoeg wordt. Ik vertrouw die oliethermostaten voor geen cent. Maar als het mijn auto was ging de oliekoeler er uit ipv de olietemp meter er in.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Heb 't onderdeelnummer gevonden. Heb je alleen niks aan. Hier is 't hoe dan ook: Voor de plug: 4123120 en voor de afdichtring 4161120. Er staan inderdaad geen afmetingen bij vermeld. Heb je een pil van vier kilo vergeeld papier voor je neus, vind je nog niet wat je zoekt. Succes ermee!
Bob Mesman

meerdere redenen: ik ben altijd bang dat ik hem niet genoeg warm rijd, blijft een beetje gokken, en ik woon dichtbij de snelweg, zodat ik dan wel wil weten wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is. Daarnaast is mijn blok al redelijk gaar, en wil ik de revisie nog zo lang mogelijk uitstellen ivm de kosten, en zodoende wil ik niet nog meer kapot rijden. Verder weet ik dat mijn watertemperatuurmeter niet helemaal fris is, hij geeft altijd wat te hoog aan, en met een olietemperatuurmeter zou ik dus beter kunnen zien wat en hoe. (kan natuurlijk ook de watertemperatuurmeter vervangen idd) En, ook erg belangrijk: ik vind metertjes cool. Dus gedeeltelijk gewoon voor de heb.
Bob Mesman

Haha nou dan kijk ik binnenkort zelf wel even, door hem gewoon los te draaien. Nieuwe olie kan toch geen kwaad... bedankt voor de moeite!
Bob Mesman

Haha Huib, ik word niet zomaar boos hoor, ik zou niet durven! Zeker niet zo kort voor de kerst....vrede op aarde enzo. Daarover gesproken: iedereen fijne dagen gewenst!

Bob
Peter

toch weer anders!!!!

Unread post by Peter »

Bob,

Ik heb de afgelopen twee dagen gefulviaad: Aan 4 1600 motoren gewerkt (die hebben standaard een olietemp zender op het oliefilterhuis) en zeker zoveel 1300 oliefilterhuizen ZONDER temp zender bekeken voor je:

Van de 5 1300 huizen die ik bekeken heb zat er in ALLE een afdichtingsbout geschroefd in het gat waar bij die 1600's de temp zender zit. Hierin zit een m14 bout met imbus van 6mm. Deze eruit. VDO zender van M14 erin (is als standaard maat eenvoudig te krijgen) en klaar is kees. Je moet dit propje kunnen vinden.

Ik heb zelf VDO zenders, en dit werkt perfect! Moet lukken. Laat even weten of je hem kunt zien bij je.

Gr. Peter
Peter

Re: toch weer anders!!!!

Unread post by Peter »

Bob, ik vind net de rekening van mijn temp sensor. Het type voor de fulvia is:
Temperatuurgever M14x1.5 50-150c kort.

Of te wel, standaard m14, voor klokken van 50 tot 150 graden, kort model. Dit laatste is heel belangrijk! De 1600 sensor is ook kort.

Gr. Peter
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”