natte droom

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Pieter

Re: Fanalone sloop

Unread post by Pieter »

Voor wie alle zekerheid wenst ..... (weet iemand trouwens de huidige "going" prijzen voor 1.3 HF-en?)

VENDO Lancia Fulvia 1.6 HF (Fanalone
Lancia Fulvia 1.6 HF, 1 serie, 150000Km, 25 anni stesso propretario,bella e sana,margia molto bene. mai saldata.
+ cambio originale 1.serie e 4 cerchi 13" di riserva
18'000euro
0041795101055 stefano

s.ginesi@bluewin.ch svizzera - Martedì, 15. Giugno 2004 20:04 (1814)
elentinos

Re: Fanalone sloop

Unread post by elentinos »

Nee, helaas niet alleen Opels en Fords. De meest beroemde Fulvia Sport Competizione, de 001911, is midden jaren 70 total-loss gereden in de low-budget rallycross. Deze auto was de winnaar in zijn klasse in de 24 uur van Daytona 1969 en finishde 11 overall. Een prima prestatie, omdat ie op moest boksen tegen Ford GT40's, ferrari Dino's 208 en Porsches 908 en hele hordes Corvettes en Porsches 911....
Pieter

Re: natte droom

Unread post by Pieter »

Giorgio,

Ik zag je op Zandvoort naast de baan staan. Wat was er gebeurd?

Groet, Pieter
giorgio cazzato

Unread post by giorgio cazzato »

te sneel door de bocht niet and de haand veder, maar dat ding gaat heer haard in de bocht, met beter banden woor helemaal feest

Ciao
Carlo

Re: Gummen op het circuit

Unread post by Carlo »

Giorgio,

ik heb nog een half rondje achter je gezeten en alles met de dig. videocamera
opgenomen. Zitten leuke beelden tussen.

Het is echt te bizar als je ziet hoe zo'n Fulvia zich in b.v. een kombocht gedraagd,
het lijkt wel of de hele handel met dik 120 km/per uur gewoon waterpas blijft liggen!

Moet het beeld nog vanuit de camera op schijf zetten, als je wilt dan stuur ik het ter zijner
tijd wel naar je toe!

Was een Toffe dag, en...alles is heel gebleven (behalve het rubber)!

Carlo
Pieter

Unread post by Pieter »

Ik moet zeggen dat ik het aan de ene kant wel leuk vond, de "recreatieve" sessie. Maar aan de andere kant hield niemand zich aan de regels. Het was gewoon een halve wedstrijd op het scherpst van de snede. Vooral met die Cupboys ertussen en mr. Gallardo die dacht dat ie Ayrton Senna de 2e was.

Ik heb me meer geconcentreerd op alles en iedereen om me heen dan op het lijnen rijden.

Maar goed, toch wel leuk om een Integrale eens te voelen glijden over alle 4 de wielen, vooral in Tarzan was dat erg leuk.

Maar m'n lak en m'n carroserie is me wel heilig hoor!
giorgio cazzato

Unread post by giorgio cazzato »

DAG Carlo dankje weel ik wacht af op jouw belden aub stuur naar g.cazzato@chello.nl

Tot gouw
Peter

Unread post by Peter »

Carlo,
Je kon het blijkbaar bijhouden....
Als je een breedband verbinding hebt, dan kun je wel wat megabytjes naar me mailen (peter@dewit.info). Gelieve in stukjes van 20mb max. Ik plak ze wel aan elkaar en zet ze een tijdje op een site, zodat een ieder hier ervan kan genieten (als je wilt).

Ben enorme voorstander van fulvia's op de baan. Ik heb een paar jaar met alfa's (sorry) geraced en ben ZEER onder de indruk van de wegligging en de remmen van fulvia's. Heb hier al eens over geschreven, maar werd afgeplast. Twee weken geleden in een fulvia sport mogen gummen en wederom fantastisch! In Engeland zijn ze zeer populair, hier helemaal niet. Ik snap dat eigenlijk niet! Ik monteer binnenkort een sperdiffentieel en ik kan me niet voorstellen dat een fulvia dan niet competatief is.

En over rubber, Carlo: dat zijn werkelijk de hoogste kosten (als je hem op de baan houdt). Een aanrader is om voor het circuit niet op standaard banden te rijden. Die zwabberen maar een beetje en je rijdt op de 'zijkanten'. Rijdt voor geen meter en je sloopt ze. Wellicht een paar oude stalen velgen verbreden (zie het kuiken van marco) en tweedehands toyo trampio's erop voor op het circuit. Waren altijd 25gulden per stuk en je hoeft ze niet te balanceren, heeft toch geen zin. Ik heb mijn eerste set slicks gratis gekregen van ene david hart omdat ik niet geloofde dat dit seconden zou schelen per rondje. Daarna nooit meer getwijfeld. Reden dat ik toyo's adviseer is omdat je daarmee naar het circuit kunt rijden. Ben op weg naar het circuit ooit op het haagse spui aangehouden op slicks. Ben ermee weggekomen, maar dat zal nu niet meer lukken.

Hopelijk zijn er meerderen die met hun fulvia de baan op willen.
Carlo

Unread post by Carlo »

Hoi Peter,

We hadden je nog wel verwacht zondag...
Die beelden mail ik naar je toe maar dat kan nog even duren.

Verwacht alleen geen professioneel camerawerk,
het is bijna onmogelijk om met een digicam de boel een beetje 'steady'
te houden en dat op bladveertjes...

Groeten
Carlo
Bob Rockland

Unread post by Bob Rockland »

wat was er op zandvoort?
iedereen heeft het over Fulviaas racen, waarom wist ik dat niet?

groet
Bob
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”