olie hoeveelheid
Re: oplossing!
Tuurlijk met die oliekoeler. Boink boink. Dat was munne kop tegen de muur.
Kun je de jouwe niet even naast die van Peter houden?
Kun je de jouwe niet even naast die van Peter houden?
Re: olie hoeveelheid
frans heb je de olie nog die eruit kwam?
hoeveel was dat dan?
groet
Bob
hoeveel was dat dan?
groet
Bob
Hoi Bob,
Het opvangen van de olie zette me eigenlijk al aan het denken. Naast het morsen, bijvoorbeeld als je het filter eraf haalt, heb ik alles opgevangen in een oliebak. Vervolgens de inhoud overgegoten in een oude jerrycan, via een oude 1liter oliefles, beetje omslachtig, maar gewoon om een ruwe meting te kunnen verrichten. Ik kwam op een totaal van net geen 3 liter.
Volgens het boekje veel te weinig dus.
Groet Frans
Het opvangen van de olie zette me eigenlijk al aan het denken. Naast het morsen, bijvoorbeeld als je het filter eraf haalt, heb ik alles opgevangen in een oliebak. Vervolgens de inhoud overgegoten in een oude jerrycan, via een oude 1liter oliefles, beetje omslachtig, maar gewoon om een ruwe meting te kunnen verrichten. Ik kwam op een totaal van net geen 3 liter.
Volgens het boekje veel te weinig dus.
Groet Frans
frans
ik denk echt peilstok die niet klopt
als je peilstok een centimeter afwijkt en stel dat het carter 30 bij 30 cm is (schatting, heb er net even geen op mij bureau liggen)
dan is dat al 0,9 liter verschil
groet
Bob
ik denk echt peilstok die niet klopt
als je peilstok een centimeter afwijkt en stel dat het carter 30 bij 30 cm is (schatting, heb er net even geen op mij bureau liggen)
dan is dat al 0,9 liter verschil
groet
Bob
Net de peilstok gemeten. Mijn eerdere beschrijving klopt heel aardig, het afdekkapje is inderdaad van metaal met daarin geperst een iets langwerpige rubber dop. De effectieve lengte, dus vanaf de letterlijke "stop" van de rubber dop op de peil-ingang, is tot onderaan de stok 42,85 cm. Dus inderdaad zo tussen 42,8 en 42,9 in - de laatste millimeter moest op het oog. Gemeten vanaf de onderkant zit het minimum-streepje op 2,8 cm en het maximum op 4,8 cm.
Even vlug gerekend zit je max streepje dus 38 cm onder z'n keelgat.
Bij Frans is het niet helemaal duidelijk, maar je zou z'n metingen zo kunnen interpreteren dat het 36 cm is. Dat scheelt 2 cm ofwel naar schatting ca 2 liter. Maar de verkeerde kant op!!!!! Hij zou er dus 2 liter teveel in moeten gooien om aan het streepje te kunnen komen.
Overigens, wat net zo belangrijk is, is de hoogte van het buisje waarin je de peilstok steekt. Daar zit ook nog verschil in.
Bij Frans is het niet helemaal duidelijk, maar je zou z'n metingen zo kunnen interpreteren dat het 36 cm is. Dat scheelt 2 cm ofwel naar schatting ca 2 liter. Maar de verkeerde kant op!!!!! Hij zou er dus 2 liter teveel in moeten gooien om aan het streepje te kunnen komen.
Overigens, wat net zo belangrijk is, is de hoogte van het buisje waarin je de peilstok steekt. Daar zit ook nog verschil in.
Hallo Huib, Peter,
Peter bedankt voor je gegevens.
Rekent u even mee?
De effectieve lengte van m'n peilstok (dus vanaf rubber stop) is 42, 55 cm. (Peter 42,85 cm)
Lengte vanaf rubberstop tot Max streepje is 38,3 cm (Peter 38,05 cm)
Min streepje vanaf onderkant 1,2 cm (Peter 2,8 cm)
Max streepje vanaf onderkant 4.2 cm (Peter 4,8 cm)
Hoe kom je uit op 36 cm of is mijn vulpijp korter/langer?
Groet Frans
Peter bedankt voor je gegevens.
Rekent u even mee?
De effectieve lengte van m'n peilstok (dus vanaf rubber stop) is 42, 55 cm. (Peter 42,85 cm)
Lengte vanaf rubberstop tot Max streepje is 38,3 cm (Peter 38,05 cm)
Min streepje vanaf onderkant 1,2 cm (Peter 2,8 cm)
Max streepje vanaf onderkant 4.2 cm (Peter 4,8 cm)
Hoe kom je uit op 36 cm of is mijn vulpijp korter/langer?
Groet Frans
Verschil zit 'm in het rubberstopje. Dat had ik niet meegerekend.
Dan gaat het nu nog om de lengte van het buisje.
Dan gaat het nu nog om de lengte van het buisje.
Ik rij zaterdag langs bij de naar olie snakkende Fulvia van Frans!
Vandaag bij Frans langs geweest. We blijken exact dezelfde peilstokken te hebben (rubber dop bij mij iets langer = niet relevant), dus ook exact qua lengte, maar bij hem zitten de streepjes op andere plaatsen. Vulpijpen nagemeten, bij beide auto's hetzelfde. Huib, jij nog ideeen omtrent die andere posities van de vulstreepjes...?