Ok, ik heb de code en weet hoe de kleur eruit ziet.
Hoe kom ik nu aan de verf (lak), waar kan ik deze bestellen ??
Cuno
Giallo Corsa Olanda
Re: Giallo Corsa Olanda
Een andere code dan max meyer of lechler? En: hoe ziet ie er uit? En vooral: welke moderne auto rijdt sinds 1997 met die kleur rond. Spuiters kunnen daar wat mee!
Gr. peter
Gr. peter
Ik heb een mailtje gestuurd naar PPG in Wijchen of bepaalde Max Meyer kleuren nog leverbaar zijn.
Dit is hun reaktie, wellicht dat 't enekele van jullie verder helpt !!
Geachte heer Sonnemans,
Wij hebben onderstaande kleuren voor u uitgezocht en zoals u hieronder kunt zien hebben we de brandcodes er aan toegevoegd. Bij zowel PPG als MaxMeyer heeft iedere kleur z'n eigen brandcode. Een soort referentie die verwijst naar die betreffende kleur.
Bij PPG zijn de kleuren 1 en 2 gevonden onder de code. Beiden hebben dezelfde PPG brandcode, wat dus inhoud dat dit één en dezelfde kleur moet zijn. Kleur 3 is bij PPG onder kleurnaam gevonden, niet op code.
Bij MaxMeyer zijn alle 3 de kleuren gevonden onder de kleurnaam, de codes zijn niet bekend. Maar zoals u kunt zien, zijn alle 3 de brandcodes verschillend. Het is moeilijk te bepalen welke kleur de juiste moet zijn. Omdat dit al wat oudere kleuren zijn, kan er een tintverschil bestaan tussen PPG en Maxmeyer en zijn er bovendien geen stalen van beschikbaar.
De kleuren zijn momenteel wel in een aantal laklijnen van PPG beschikbaar, dus het is mogelijk om de kleur uit te laten spuiten. Dit kunt u eventueel laten doen door één van onze leveranciers.
Kleur Code PPG brandcode MM brandcode
1. Giallo Corsa Olanda MM 1.306.4204 FIA.092 LAN.4018M
2. Giallo HF MM 1.346.4204 FIA.092 LAN.2091M
3. Azzurro HF MM 1.346.7215 FIA.*0062 LAN.7266M
Afwachtende op uw reactie,
met vriendelijke groet,
PPG Industries
M. van der Veer
Dit is hun reaktie, wellicht dat 't enekele van jullie verder helpt !!
Geachte heer Sonnemans,
Wij hebben onderstaande kleuren voor u uitgezocht en zoals u hieronder kunt zien hebben we de brandcodes er aan toegevoegd. Bij zowel PPG als MaxMeyer heeft iedere kleur z'n eigen brandcode. Een soort referentie die verwijst naar die betreffende kleur.
Bij PPG zijn de kleuren 1 en 2 gevonden onder de code. Beiden hebben dezelfde PPG brandcode, wat dus inhoud dat dit één en dezelfde kleur moet zijn. Kleur 3 is bij PPG onder kleurnaam gevonden, niet op code.
Bij MaxMeyer zijn alle 3 de kleuren gevonden onder de kleurnaam, de codes zijn niet bekend. Maar zoals u kunt zien, zijn alle 3 de brandcodes verschillend. Het is moeilijk te bepalen welke kleur de juiste moet zijn. Omdat dit al wat oudere kleuren zijn, kan er een tintverschil bestaan tussen PPG en Maxmeyer en zijn er bovendien geen stalen van beschikbaar.
De kleuren zijn momenteel wel in een aantal laklijnen van PPG beschikbaar, dus het is mogelijk om de kleur uit te laten spuiten. Dit kunt u eventueel laten doen door één van onze leveranciers.
Kleur Code PPG brandcode MM brandcode
1. Giallo Corsa Olanda MM 1.306.4204 FIA.092 LAN.4018M
2. Giallo HF MM 1.346.4204 FIA.092 LAN.2091M
3. Azzurro HF MM 1.346.7215 FIA.*0062 LAN.7266M
Afwachtende op uw reactie,
met vriendelijke groet,
PPG Industries
M. van der Veer
Hallo Cuno
Bij Nieuwenhuis in Delft heb ik de volgende kleuren laten namaken:
- Giallo Corsa Olanda
- Blue Mendoza
- Avorio Santa Anita
Kosten zijn 16,95 voor een kwart liter spuitbus of gewoon verfpotje kwart liter.
Om de kleur te 'zien' valt dit dus reuze mee.
Kleurcodes simpelweg van de site van Piero
http://www.alma.it/VanzettiP/fulvia/fulviai.html
Ik kan je verder vertellen dat Giallo Corsa Olanda zeer naar oranje neigt!
Een foto met deze kleur (althans zeer dicht in de buurt) is op de volgende pagina:
http://www.alma.it/VanzettiP/fulvia/eng ... Coupe.html
En dan de rechter rij tweede van boven.
Zelf heb ik gekozen voor Avorio Santa Anita voor een tweede serie coupe. Is origineel alleen een tweede serie Zagato kleur maar dat vind ik nog wel kunnen.
Een heel mooi voorbeeld van deze kleur vind je op deze site, Fulvia voor sale, de (nu nog) bovenste zagato serie 1,5.
Heb je nog vragen of wil je iets laten maken bij Nieuwenhuis dan kan dat ook wel via mij, ik kan eventueel een testbusje opsturen.
ciao
Bob, Delft
Restoring a Fulvia Coupe 1973
Bij Nieuwenhuis in Delft heb ik de volgende kleuren laten namaken:
- Giallo Corsa Olanda
- Blue Mendoza
- Avorio Santa Anita
Kosten zijn 16,95 voor een kwart liter spuitbus of gewoon verfpotje kwart liter.
Om de kleur te 'zien' valt dit dus reuze mee.
Kleurcodes simpelweg van de site van Piero
http://www.alma.it/VanzettiP/fulvia/fulviai.html
Ik kan je verder vertellen dat Giallo Corsa Olanda zeer naar oranje neigt!
Een foto met deze kleur (althans zeer dicht in de buurt) is op de volgende pagina:
http://www.alma.it/VanzettiP/fulvia/eng ... Coupe.html
En dan de rechter rij tweede van boven.
Zelf heb ik gekozen voor Avorio Santa Anita voor een tweede serie coupe. Is origineel alleen een tweede serie Zagato kleur maar dat vind ik nog wel kunnen.
Een heel mooi voorbeeld van deze kleur vind je op deze site, Fulvia voor sale, de (nu nog) bovenste zagato serie 1,5.
Heb je nog vragen of wil je iets laten maken bij Nieuwenhuis dan kan dat ook wel via mij, ik kan eventueel een testbusje opsturen.
ciao
Bob, Delft
Restoring a Fulvia Coupe 1973