Fulvia S2 voor de sloop

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter de Wit

Re: Fulvia S2 voor de sloop

Unread post by Peter de Wit »

Huib,

Ik ben geinteresseerd in de klokken van het dashboard. Ik kan voor 35pond deze voor een 1600hf in de uk kopen, maar m.i. zijn die van een gewone s2 identiek aan die van een een s2 hf.

Kan het natuurlijk begrijpen als je het dashboard niet wilt slopen, maar wellicht is het het laatste wat kapot gaat aan een fulvia.....

Gr. peter
Huib Geurink

Re: Fulvia S2 voor de sloop

Unread post by Huib Geurink »

Er zit het zwart met wit Jaeger klokkenspel in van de S2. Daar heb ik er trouwens meer van die ik zelf niet zal gebruiken omdat ik verder geen S2 heb. De S3 heeft het klokkenspel van Veglia. De S1 ook van Veglia maar dan een generatie ouder.

Alle S2's die ik heb gezien hebben de klokken van Jaeger. Je moet het wel even controleren. Bij de Veglia resp. Jaeger horen ander oliedrukzenders. Sommigen zeggen dat ook de temp zenders anders zijn, maar dat heb ik eigenlijk nooit vast kunnen stellen.

Ik heb vandaag de auto opgehaald op een trailer, die gemaakt is voor lelijke eenden. Paste er dus net niet op en zat derhalve behoorlijk klem. Was spannend om hem er af te krijgen. Ik heb hem met een touw om de achteras aan en paal gebonden en ben met de trailer hard weg gereden. Het eerste touw brak maar met een dikker touw lukte het toch om de trailer onder de auto weg te trekken.

Liefst verkoop ik de auto in z'n geheel weer door. Bumpers liggen er los in. Achterop zit de kenteken verlichting van de 1600HF. Ook zitten er van die HF die doppen achter op de bumperbevestiging. Dus best wel interessant voor iemand die dat nu net zoekt. Carosserie is ^&%^(*)(.

Doe maar eens een goed bod voor de hele auto.
Huib Geurink

Fulvia S2 uit logeren

De auto is uit logeren bij iemand die een coupe aan het restaureren is, die hij als bouwpakket heeft gekocht om als voorbeeld te dienen en eventueel als donor voor onderdelen die blijken te ontbreken. Komt over een paar maanden geheel gedemonteerd weer terug.
Bob Mesman

Re: Fulvia S2 uit logeren

Unread post by Bob Mesman »

Heb je er nog mee gereden op het erf, en gekeken hoe de motor eraan toe is? (en evt die chroomdelen)
Joop

Re: Fulvia S2 uit logeren/gezocht chroom delen

Unread post by Joop »

Beste Bob,

Wat voor chroom delen zoek je?

Mvg,
Joop
Huib Geurink

Re: Fulvia S2 uit logeren

Motor is nog niet gecontroleerd. Auto is in feite nog niet opgehaald. Morgen proberen we nog even de motor te controleren.

Die chroomdelen zijn verchroomd plastic en al snel &^(%%. Je kunt het beste nieuw kopen.
Bob Mesman

Re: Fulvia S2 uit logeren/gezocht chroom delen

Unread post by Bob Mesman »

ik zoek chromen koplampsierstukken, en het rooster van de happer voor de interieurbeluchting, als je ze hebt, hoor ik het graag!
Huib Geurink

De motor!!!!!!!!!!!

Als de brandweer!!!!

Mooi is dat als je zo'n motor die jaren heeft stilgestaan aansteekt en hij loopt in een keer als een tierelier. Prachtig prachtig. Iets mooiers bestaat er niet in dit leven. Een van de mannen die erbij was heeft een reputatie op te houden op Zandvoort. Die was gelijk los met het ding en heeft een paar rondjes om de boerderij gescheurd. Zandvoort is er niks bij. Bandjes waren wel half zacht. Remmen deden het prima.

Compressie gemeten: 12,5 / 12 / 8,5 / 12.

Die 8,5 is wat laag. Ik denk dat hij stilgestaan heeft met een van de kleppen van 3 open en dat er een oxide laagje op is gekomen. Gezien ie reed als een speer verwacht ik dat dat na een paar duizend kilometer dat ook weer goed is.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”