Rudy,
Niet echt een Thema kenner, maar ik heb wel eens een boekje over Thema's gelezen - vandaar.
In Australie (waar ik woon) zijn Thema's nooit officieel geimporteerd, maar er staat er nu een te koop op eBay
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... eName=WDVW
Het moet een van de weinige zijn. Je ziet hier af en toe Delta's (meestal integrale's), nog wel aardig wat Beta's, heel af en toe een Fulvia en ik heb een keer een Thema gezien (die van eBay).
-Pieter.
thema turbo 16v
Re: thema turbo 16v
2100 eur is een strakke prijs voor een serie 3 LX met 120dkm,je praat wel over een auto van 125-/130000 echte guldens !
Dat zal dan wel zo zijn, maar uiteindelijk ben je dan wel 4500 euro armer als het meezit.En dat heb je met een auto van 130.000 gulden. Dus ik blijf het veel vinden.
Klopt,maar dan nog rij je een superchique limousine voor een laag bedrag,want een vergelijkbare Duitser bijv. kost het dubbele van dezelfde leeftijd.
Tis voor ons liefhebbers gunstig dat Italiaanse grote autoos zo hard in waarde dalen,maar het is eigenlijk waanzin.
Gevolg is je veel mensen krijgt die wel de aanschaf van zo"n auto kunnen betalen,maar vervolgens niet het onderhoud,want de prijzen van onderdelen zakken niet in waarde!
Tis voor ons liefhebbers gunstig dat Italiaanse grote autoos zo hard in waarde dalen,maar het is eigenlijk waanzin.
Gevolg is je veel mensen krijgt die wel de aanschaf van zo"n auto kunnen betalen,maar vervolgens niet het onderhoud,want de prijzen van onderdelen zakken niet in waarde!
Dat is niet helemaal waar. Van het bouwjaar 1992 kan ik voor 4500 euro een prachtige (ehhm, qua conditie dan) BMW 5 of Mercedes E kopen. Bij auto's van 13 jaar oud kun je niet meer aankomen met afschrijving en nieuwprijs. Dat geldt meer voor auto's tot een jaar of 6 oud. Daarna wordt de prijs bepaald door het aantal liefhebbers die nog in zo'n auto willen rijden. Alles imho uiteraard
.
De 2100 euro voor Gerrit's Turbo LX vind ik absoluut niet duur, maar inclusief BPM, keuring en eventueel daaruit voorkomende reperaties ga je inderdaad richting de 4000 a 4500 euro. Dat ligt niet aan Gerrit's vraagprijs, maar aan ons belastingstelsel. Als ik Belg was had ik waarschijnlijk nu een Turbo LX in de garage staan.

De 2100 euro voor Gerrit's Turbo LX vind ik absoluut niet duur, maar inclusief BPM, keuring en eventueel daaruit voorkomende reperaties ga je inderdaad richting de 4000 a 4500 euro. Dat ligt niet aan Gerrit's vraagprijs, maar aan ons belastingstelsel. Als ik Belg was had ik waarschijnlijk nu een Turbo LX in de garage staan.
Dat is nu percies wat ik bedoel het is die BPM en voor de rest niks , je kunt niet in de motor kijken wat eraan mankeert, kijk maar naar ander ingevoerde turbo LX,en. Er zijn hoge kosten aan gekomen die de pan uitrijzen, want vergeet niet een turbo LX is wat anders dan een LS en dat ziet bijna niemand.
En daarom ga ik nu naar Italia om naar zoon auto te kijken daar zijn er genoeg bij het oud vuil, die je bijna zo mee kunt nemen.
En daarom ga ik nu naar Italia om naar zoon auto te kijken daar zijn er genoeg bij het oud vuil, die je bijna zo mee kunt nemen.
Volgens mij koop je dan geen hele dikke 5 serie of E klasse,maar een normale&die moet je dan met een normale Thema vergelijken.
Voor 4500 koop je geen goede M5 of 500 E.
Dick
Voor 4500 koop je geen goede M5 of 500 E.
Dick
Weet waar je over praat er is geen een thema meer waar niks aan mankeert de trammeland met zoon ding wordt met de dag groter en onderdelen kun je steets moeilijker krijgen, dat moet je weten met die auto,s invoeren ( zwarte V6 LS ). duitse auto,s en zweetse zijn nu eenmaal niet zo gevoelig en dus goedkoper, en jawel kijk maar eens op autotrader wat voor AMG uitvoering je voor 4500 euro kunt krijgen. Dat valt echt niet tegen maar het is geen thema helaas ( Italianen zijn duur vooral in onderhoud.
Dit is het laatste wat ik er over wil zeggen.
Dit is het laatste wat ik er over wil zeggen.