werkplaats handboek turbo 16V
Re: werkplaats handboek turbo 16V
Kan altijd hoor Ronald.....haha. Ik weet ook nog een goeie psych.
Ha ha je moet er wat voor over hebben.
Kunt beter meteen een nieuwe auto kopen bespaart een hoop elende. Maar als hij als 2e auto diend kun je het toch eens proberen ik kijk wel toe en als het goed gaat probeer ik het ook .
Kunt beter meteen een nieuwe auto kopen bespaart een hoop elende. Maar als hij als 2e auto diend kun je het toch eens proberen ik kijk wel toe en als het goed gaat probeer ik het ook .
Mooi, dan val ik al af. Ook ik kijk graag vanaf de zijlijn toe....
Hydraulische kleppenstoters !
op een thema!
het volgende vind ik terug in de tabel voor Lancia Thema turbo16v's:
Een type 2 heeft motortype 834 C1000
Een type 3 heeft motortype 834 F20000
Motortype 834 F000 staat er nergens tussen.
Voornaamste verschillen :
Type2 Type3
mechanische Hydraulische klepstoters
Bosch LE2 Jetronic injectie + Bosch Motronic M2.7 injectie + ontsteking
Marelli Microplex ontsteking
... ...
/quote
>>In princiepe is een type 2 motor sneller heeft danwel minder PK maar een hooger koppel en daar heb >>je meer aan.
unquote/
OK, je hebt de langste.
Vriendelijk groeten,
Pol
op een thema!
het volgende vind ik terug in de tabel voor Lancia Thema turbo16v's:
Een type 2 heeft motortype 834 C1000
Een type 3 heeft motortype 834 F20000
Motortype 834 F000 staat er nergens tussen.
Voornaamste verschillen :
Type2 Type3
mechanische Hydraulische klepstoters
Bosch LE2 Jetronic injectie + Bosch Motronic M2.7 injectie + ontsteking
Marelli Microplex ontsteking
... ...
/quote
>>In princiepe is een type 2 motor sneller heeft danwel minder PK maar een hooger koppel en daar heb >>je meer aan.
unquote/
OK, je hebt de langste.
Vriendelijk groeten,
Pol
Ronald,
Ga je ook de spanrollen vervangen?
Vroeger deed ik dat niet, enkel de riemen. Maar dan heb ik eens een recent vervangen distributieriem gehad die van de spanrol liep omdat de lager in de spanrol versleten was. Sindsdien vervang ik die elke keer mee, dat is een kleine kost en het gaat in een moeite mee door.
Klepspeling voor Type2 Turbo16V: --inlaat: 0.35 +/- 0.04 -- uitlaat: 0.40 +/- 0.04.
Succes ermee en vragen staat vrij hoor.
Pol
Ga je ook de spanrollen vervangen?
Vroeger deed ik dat niet, enkel de riemen. Maar dan heb ik eens een recent vervangen distributieriem gehad die van de spanrol liep omdat de lager in de spanrol versleten was. Sindsdien vervang ik die elke keer mee, dat is een kleine kost en het gaat in een moeite mee door.
Klepspeling voor Type2 Turbo16V: --inlaat: 0.35 +/- 0.04 -- uitlaat: 0.40 +/- 0.04.
Succes ermee en vragen staat vrij hoor.
Pol
Allemaal leuk maar wat is nu het verschil motor type kan per land verschillen. En waar zitten hydraulische kleppenstoters dan heb al heel wat thema,s uit elkaar gehad maar heb ze nog nooit gezien.
Wat versta je eigelijk onder hydraulisch ?????
Rudy
Wat versta je eigelijk onder hydraulisch ?????
Rudy
Wel ik heb een 2.0 16v zonder turbo type3 gehad ,en ik ben die hydrolieke klepstoters toch ook niet tegengekomen hoor en de cylinderkop is nochthans gedemonteert geweest.
De hydraulische klepstoters zitten tussen nok en klepsteel, net zoals de mechanische klepstoters.
Verschil is dat je de klepspeling niet moet controleren.
Hey, ik ben toch niet de enige met een thema met hydraulische klepstoters zeker.
Pol
Verschil is dat je de klepspeling niet moet controleren.
Hey, ik ben toch niet de enige met een thema met hydraulische klepstoters zeker.
Pol
het werkplaatshandboek geeft aan dat de type II turbo 16v vulplaatsjes heeft welke een waarde kennen bij een koude motor van +/- 0,80 mm voor zowel in als uitlaat. Lijkt me niet een klus die je zelf op kan pakken.
Groet,
Machel
Groet,
Machel
Waarom niet? Je kan die plaatjes in de Lancia garage toch in verschillende diktes kopen.
Pol
Pol