Foto's!!

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Frank Martens

Re: Foto's!!

Unread post by Frank Martens »

Hmmm.....komt me inderdaad bekend voor! Mooi hoor! ;)
Ronald

Unread post by Ronald »

Mooie kleur hoor! Mooie wielen ook... Ik ken deze auto van Marktplaats, klopt dat? Jaartje geleden ofzo. Was er toen al iets met de motor? Wat vindt jij van type 3 achterlichten, dus helemaal rood? Dat maakt een Thema meteen een stuk moderner vind ik... Dit zijn toch type 1 lichten? Ook heb ik bij mijn auto's de knipperlichtjes op het spatbord gespoten met van die Sjonnie lampenzwartuiteenspuitbussie. Dat staat wel mooi met de zwarte knipperlichten onder de koplampen.

Dit was onze turbo 16V uit 91. Echt een fijne auto. 16" velgen, beetje verlaagd en een bijna open uitlaat zonder kat. Deze heb ik verkocht aan een collega maar heb de wielen enz. onder de SW gezet!
Image

Image

Image

Image
Kleppendeksel had wel een spuitbusje zwart mogen hebben...

Dit is onze 3.5 V6 met een Savali motor. Dat is een Alfa tuner uit Houten die in die tijd erg veel motoren ombouwde van 3.0 naar 3.5. Gevonden bij een handelaar, stond er al een beetje voor dood bij... Er moet nog een hoop aan gebeuren maar het is een leuk ding en gaat als de brandweer!
Image

Image

Image

Image
Frank Martens

3.5 v6....klinkt lekker hoor! Maaruh....die achterlichten. Ik weet niet of dat rode wel mooi staat bij het Bordeaux-rood van mijn Thema. Volgens mij zijn het toch type 2 achterlichten die ik nu heb? Maarja....dat zien we de 6e nog wel!
En inderdaad, deze heb ik via marktplaats gekocht eind juni 2004. Toen was er zogenaamd nog niks mis met de auto.......Maar ik had aan de oliedruk al moeten zien dat er iets niet klopte. (Maar toen had ik er nog maar weinig kaas van gegeten...)
En mijn wielen, tja.....Toegegeven, gepoetst en van een afstandje zien ze er wel mooi uit. Maar dit waren de velgen die de vorige eigenaar in de winter (en met winterbanden!) gebruikte. Al veel stoeprandschade enzo. Maarja, mijn Thema is toch een project voor de langere duur, tijd zat voor (dure?) verbeteringen.

Dingen voor de kortere termijn: Andere alcantara voorstoelen (evt. geheel interieur), fatsoenlijke banden en een einddemper met dubbele pijp die géén kabaal maakt!

Nog ff wat foto's:

Image
Image
...heb nu een ander (houten Nardi-)stuur, maar toch....
Image
Image
Ronald

Unread post by Ronald »

Echt een mooi ding joh! Ik heb een Giulietta gehad in die kleur, er was niet tegenop te poetsen!! Altijd weer dof en veel vlekken in de lak...
Ik ken 2 Thema's die met een einddemper van een 164 QV rondrijden en die hebben 2 kleine pijpjes zoals een 8.32. Als het goed is komen ze beide de 6de. Heb jij veel lawaai dan uit een turbo? Ik krijg er totaal geen herrie uit, wat ik ook doe! De kat. hebben we gewoon open gezaagd, rommel er uit gehaald en weer dicht gelast. Dat scheelt erg een berg vermogen!
Ik heb misschien nog wel een gewone einddemper liggen als je daar voorlopig mee geholpen bent.
Frank Martens

Neenee....mijn Thema is lekker stil. Maar ik heb onder een vorige auto van mij zo'n herrieding gehad. Verschrikkelijk! Bij lange ritten zoooo vermoeiend! Dat wil ik gewoon niet meer.
Maakt het trouwens voor de APK niets uit dat je kat. niet meer werkt? Anders klinkt dat wel mooi, dat ding uithollen. Jammer dat ik niemand ken die kan lassen....

Maar die kleur.....Is ook niet perfect hoor. Het dag heeft wat doffere plekjes (als je goed kijkt) en de kofferklep is ook niet naar wens. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik zelf echt alles zie. (vervelend is dat...)

En die einddemper: Bedankt voor het aanbod! Maar die van mij is nog goed. Alleen was dat laatste stukje pijp helemaal verrot. Dat heb ik eraf gezaagd en er zo'n kachelpijp opgezet, omdat niks anders paste op dat scheve ding...haha.
Ronald

Unread post by Ronald »

Dit zijn de foto's van Aad. Die blauwe 3.0 V6 LS automaat met Intregrale velgen is van hem. Hij is nu verlaagd met gele Koni's en H&R veren. Open sport luchtfilter en een einddemper van een 164 QV a-la 8.32. Mooi ding!!

Image

Image
Ronald

Unread post by Ronald »

Nog 2 foto's van Aad. Als voorproefje op de 6de is er al ooit eens een mini meetinkje geweest hier in de buurt. De SW op de foto is verkocht en de type 2 sedan is helaas gesloopt...

Image

Image
Ronald

Unread post by Ronald »

Ik kreeg wat foto's van Andre, hij heeft een type 1/3 Thema SW 2.8 V6 automaat. Denk daar maar eens over na...
Tot hun spijt kunnen ze niet komen de 6de maar we moeten een hoop foto's maken voor ze!

Image

Image

Image

Ik denk dat mijn raamlijsten op de SW binnenkort ook maar zwart moeten worden. Ik vindt het erg mooi staan...
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”