Dick
De bovenste is alleen te zien en niet eens in zijn geheel.
Ik sleutel al jaren en vrij veel,even ter info.
Er is ook met een schroevendraaier oid niet bij te komen.
De bovenste rechts staat in Eper ook.beschreven als defroster dus moet wel van de voorruitontwaseming zijn
Links zit er maar 1 toch? Die zal dan van links warm/koud zijn lijkt mij?
Het motortje heb ik al nieuw gehaald,want de originele zal wel beetje moe zijn en wat wd40 zal idd even helpen ,maar gezien de onbereikbaarheid van deze wil ik er geen gewoonte van gaan maken om uren in dashboard te liggen.
Zomers doet ie het trouwens wel regelmatig,wat duidt op betere werking bij warmere temperaturen.
Afijn,het verwisselen word een zeer vervelende klus....
Verwarming
-
Re: Verwarming
Iemand die de gouden tip heeft;altijd welkom!
Voor zover ik het snap, is er geen gouden tip. (al helemaal niet van mij, want ik heb er nog niet mee van doen gehad.)
Die bovenste is gewoon een werkstuk, je moet eenvoudigweg de hele bliksemse bende uiteen halen.
En ja, dat is wel een project.
Overigens hebben meerdere modellen dat, dus niet alleen onze dame.
Hopelijk kun je binnen sleutelen, dat maakt de exercitie dan in ieder geval wat aangenamer.
Succes.
..
Die bovenste is gewoon een werkstuk, je moet eenvoudigweg de hele bliksemse bende uiteen halen.
En ja, dat is wel een project.

Overigens hebben meerdere modellen dat, dus niet alleen onze dame.
Hopelijk kun je binnen sleutelen, dat maakt de exercitie dan in ieder geval wat aangenamer.
Succes.
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Ik heb een recirculatieklep die vaak blijft tikken en die zit nog hoger, rechts vanboven dus niet bij te raken. Mijn linker temperatuurregelklep gaf ook geluiden en die heb ik van ver kunnen inspuiten met siliconenspray en het tikken was weg, nu hoor je hem nog zoemen, dus constant geregel. Volgens mij kun je ze niet vervangen zonder eerst het dashboard te verwijderen. Je kunt gewoon nergens bij. Alle merken hebben hier problemen mee.
-
Dashboard hoef er niet uit,gaat niet gebeuren ook.
Kachelmotor+deel behuizing daarvan gaat eruit,dan moet er wel bij te komen zijn.
Het is gewoon een klote klus omdat je in onmogelijke houdingen moet sleutelen.
Afijn,heb wel voor heter vuren gestaan,maar fijn zal het niet worden...
Kachelmotor+deel behuizing daarvan gaat eruit,dan moet er wel bij te komen zijn.
Het is gewoon een klote klus omdat je in onmogelijke houdingen moet sleutelen.
Afijn,heb wel voor heter vuren gestaan,maar fijn zal het niet worden...
Wees wel heel voorzichtig dat je de kachelradiator (die pal achter de airco-unit zit) niet raakt. Is een heel teer dingetje van flinterdun aluminium.
Is lek voor je het weet, prijzig om te vervangen en als je het hebt over een kloteklus, het vervangen van die radiator is pas echte ellende...
B)-
Is lek voor je het weet, prijzig om te vervangen en als je het hebt over een kloteklus, het vervangen van die radiator is pas echte ellende...
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
-
Zaterdag ga ik het vervangen.....:S
Stekte succes en geduld komen vanuit de groep tot u..
.
.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
-
Dank:)
Het is gelukt met engelengeduld en improviseren etc..
Goed gereedschap is halve werk maar dat is niks nieuws en in huis.
Nuchter bekeken is het eigenlijk gewoon niet te doen,je komt gewoon niet normaal bij het bovenste motortje.
Ik dacht;haal de kachelmotor eruit en dan de behuizing daarvan,dat leek op een bajonetsysteem,echter nadat de motor eruit was was te zien dat het 1 geheel is naar kachelsysteem:?
Dus op dat moment weer kijken en airbag+frame eruit is ook geen doen,bleef over een soort stofplaat tussen kachelmotorhuis en de motortjes waar ook div relais aanhangen en bekabeling mee geleid word.
Die zit vast met 3 schroefjes en loopt boven met bocht omhoog richting bedieningspaneel
Alle relais en bekabeling losgemaakt en net zo lang friemelen tot ie eruit kwam.
Goudkleurige metalen beugel 2 bouten waar je bij kan eruitgedraaid en weggebogen,de 3e is niet bij te komen namelijk...
Dan de kabels opzij duwen en dan kan je net met een heel klein rateltje;kleinste van de 3 kleine die we hebben,bij het motortje komen,althans met uiteinden van je vingers en in niet fijne houdingen.
Kwestie van geduld hebben en volhouden en blijven proberen,uiteindelijk de 3 schroeven eruit
Motortje was gelukkig inderdaad kapot
De nieuwe erin was nog erger want bovenste schroefje een begin maken met vastdraaien was amper te doen,wederom geduld etc.
Even proefgedraaid en jawel hoor,weer volle ventilatie op de voorruit!
Boel weer teruggemonteerd en klaar.
Heeft in totaal;met tussenpauzes om ff bij te komen,een uur of 3/4 geduurd.
Hoop het nooit meer te hoeven doen,wat een kloteklus(td)
Bijgaand wat fotoos,maar op foto lijkt het of je er zo bij kunt>:D<
Het is gelukt met engelengeduld en improviseren etc..
Goed gereedschap is halve werk maar dat is niks nieuws en in huis.
Nuchter bekeken is het eigenlijk gewoon niet te doen,je komt gewoon niet normaal bij het bovenste motortje.
Ik dacht;haal de kachelmotor eruit en dan de behuizing daarvan,dat leek op een bajonetsysteem,echter nadat de motor eruit was was te zien dat het 1 geheel is naar kachelsysteem:?
Dus op dat moment weer kijken en airbag+frame eruit is ook geen doen,bleef over een soort stofplaat tussen kachelmotorhuis en de motortjes waar ook div relais aanhangen en bekabeling mee geleid word.
Die zit vast met 3 schroefjes en loopt boven met bocht omhoog richting bedieningspaneel
Alle relais en bekabeling losgemaakt en net zo lang friemelen tot ie eruit kwam.
Goudkleurige metalen beugel 2 bouten waar je bij kan eruitgedraaid en weggebogen,de 3e is niet bij te komen namelijk...
Dan de kabels opzij duwen en dan kan je net met een heel klein rateltje;kleinste van de 3 kleine die we hebben,bij het motortje komen,althans met uiteinden van je vingers en in niet fijne houdingen.
Kwestie van geduld hebben en volhouden en blijven proberen,uiteindelijk de 3 schroeven eruit
Motortje was gelukkig inderdaad kapot
De nieuwe erin was nog erger want bovenste schroefje een begin maken met vastdraaien was amper te doen,wederom geduld etc.
Even proefgedraaid en jawel hoor,weer volle ventilatie op de voorruit!
Boel weer teruggemonteerd en klaar.
Heeft in totaal;met tussenpauzes om ff bij te komen,een uur of 3/4 geduurd.
Hoop het nooit meer te hoeven doen,wat een kloteklus(td)
Bijgaand wat fotoos,maar op foto lijkt het of je er zo bij kunt>:D<
- Attachments
-
- img_20171230_111325759.jpg (148.3 KiB) Viewed 509 times
-
- img_20171230_111336081.jpg (253.72 KiB) Viewed 509 times
-
- img_20171230_111226122.jpg (124.44 KiB) Viewed 509 times
-
- img_20171230_111241292.jpg (200.75 KiB) Viewed 509 times