Ik heb vorig jaar maart een 1.9 JTD LX sedan gekocht bij Milano. Voornamelijk vanwege de prijzen. Ik heb zelf wel een dekra keuring (300 euro) laten doen, het is toch best veel geld. En je koopt er een beetje garantie mee. Bij mijn auto was de hele onderhoudsgeschiedenis bekent (lease auto). Er waren een aantal kleine zaken mis: versleten multiriem, stuur kogel, scheve span pullie. Daarna eigenlijk alleen maar regulier onderhoud gehad: banden, remmen en accu. Alleen recentelijk airco (condensor) stuk, scheint vaker voor te komen.
Voor de rest goed zaken gedaan met Milano. Zoals al eerder aangegeven voor garantie moet je niet komen. Maar ze kopen goede autos in, en met een dekra keuring weet je meer.
Lybra kopen
Re: Lybra kopen
Hallo,
Bedankt voor alle info, ik zal zeker nog wel vaker met vragen komen want ik heb vandaag de Lancia Lybra 2.0 sw lx met Navigatie gekocht bij RVC Automobielen in Sliedrecht.
Heerlijke auto en kan niet wachten tot volgende week woensdag als ik hem ga halen!
Het lijkt me ook leuk om uit te zoeken hoe alle knopjes werken, tijdens testrit geen tijd en benul wat alles nu doet. Navigatie ook niet kunnen testen, ik neem aan dat het een G2 systeem is. (oudere systeem)
RVC Atom. : betrouwbaar en deskundig geholpen, gaf een goed gevoel tot nu toe! dus hopen dat dat zo blijft.
Bedankt voor alle info, ik zal zeker nog wel vaker met vragen komen want ik heb vandaag de Lancia Lybra 2.0 sw lx met Navigatie gekocht bij RVC Automobielen in Sliedrecht.
Heerlijke auto en kan niet wachten tot volgende week woensdag als ik hem ga halen!
Het lijkt me ook leuk om uit te zoeken hoe alle knopjes werken, tijdens testrit geen tijd en benul wat alles nu doet. Navigatie ook niet kunnen testen, ik neem aan dat het een G2 systeem is. (oudere systeem)
RVC Atom. : betrouwbaar en deskundig geholpen, gaf een goed gevoel tot nu toe! dus hopen dat dat zo blijft.
Goeie keuze Bram! Veel plezier met deze geweldige auto.
Om te kijken welk navigatiesysteem erin zit kijk dan even hier: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 609&t=1591
Als ik kijk naar het bouwjaar (2001) zou het best wel eens het G3 systeem kunnen zijn...
Om te kijken welk navigatiesysteem erin zit kijk dan even hier: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 609&t=1591
Als ik kijk naar het bouwjaar (2001) zou het best wel eens het G3 systeem kunnen zijn...
Een Lybra is een absoluut ondergewaardeerde, heerlijke en betrouwbare Italiaanse wagen. Helaas is het model sinds begin 2006 uit productie en wordt een opvolger pas in 2009 verwacht. Ik heb zelf nu mijn tweede 2.4 jtd SW en nooit problemen van enige betekenis mee gehad. Geen auto om een mud aardappelen mee van de boer te halen, wel een om veel plezier mee de hebben.
in feb 2005 zijn de laatste Lybra's gemaakt als special edition als 1.8 en 1.9jtd, ongeveer 500 stuks.
alle andere uitvoeringen zijn dus ouder!
2.0 sw is een heerlijke auto , kocht mijn eerste in juni 2000, problemloos op een distributie riem na die bij 26000km brak, een exemplarische fout en onder garantie opgelost. Mijn tweede kocht ik in april 2005 en geniet er nog elke dag van.
veel plezier met de Lybra
alle andere uitvoeringen zijn dus ouder!
2.0 sw is een heerlijke auto , kocht mijn eerste in juni 2000, problemloos op een distributie riem na die bij 26000km brak, een exemplarische fout en onder garantie opgelost. Mijn tweede kocht ik in april 2005 en geniet er nog elke dag van.
veel plezier met de Lybra
Ik vraag me wel af wat dit gaat kosten, Als ik tzt de distributieriem moet vervangen.
Schijnt bij een 2.0 nogal prijzig te zijn.........
Ik begrijp dat je hem moet vervangen na 3 jaar of 60000km, ik rijd nauwelijks 15000 per jaar.
waarom zou ik hem dan na 3 jr alweer vervangen???
Volgens garage is hij vervangen bij 120000, km teller staat nu op 167000, ik kan dan toch wel een jaar verder?, hoe nauw luisterd die 60000km?????????
Ik zou me er gewoon aan houden, de voorschriften zijn er niet voor niets. En wanneer de riem knapt gaat het aardig wat meer kosten, veel meer zelfs.
sinds december 2006 eigenaar van een SW 1.8 LX (bj 11/2002) in de bloedmooie Intensa uitvoering, gekocht bij Milano. op LPG (G3)
stond op 95.000, maar bij 100.000 grote beurt en meteen distributie laten vervangen. nooit risico mee nemen.
zalige auto, nu 12.000 km verder, moeiteloos, zonder enige storing.
ietwat rumoerige motor, maar zeker geen storend geluid. hier gaan we nog jaren in rijden.
en dan maar eens naar een thesis kijken...
stond op 95.000, maar bij 100.000 grote beurt en meteen distributie laten vervangen. nooit risico mee nemen.
zalige auto, nu 12.000 km verder, moeiteloos, zonder enige storing.
ietwat rumoerige motor, maar zeker geen storend geluid. hier gaan we nog jaren in rijden.
en dan maar eens naar een thesis kijken...