Stelling omtrent het ontwerp van de nuova Delta.

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Mattia Lybra2.0Berlina

Re: Stelling omtrent het ontwerp van de nuova Delta.

Unread post by Mattia Lybra2.0Berlina »

Ik ga hier geen woorden aan slijten.. compleet nutteloos.

Hoe leg je een domme massa uit wat de genialiteit van Mona Lisa of Nachtwacht is?...

Niet.
Koen

Unread post by Koen »

Ik hoop dat je wou antwoorden op / je gedacht zeggen over de vraag van Autovisie.
Niet op Bart of Koen...
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Mattia

Ik ben Lancist in hart en nieren. Na de beta coupé zijn: Dedras, Lybras en Y's gevolgd. Nu zit ik enkel nog met nestje Fulvias en een Duitse bedrijfswagen.

Zoals ik al zei in m'n vorige epistel; heeft iedereen laaaaaang moeten wachten op de uiteindelijke produktiewagen.
Hoge verwachtingen (bij mij toch) worden slechts gedeeltelijk ingelost. Italiaanse wagens worden nog steeds kritischer bekeken dan de Duitse concurrenten door de vakbladen, nonkels die iets over autos denken te weten,...., probeer daar als producent op te anticiperen...

Mattia heb je dat schuifje van die usb aansluiting al eens bekeken? Dat is zowat het eerste je aanraakt in de wagen. Het staat lekker uitdagend te wezen in de middenconsole. En dan raak je dat aan, en krijg je meteen een kouwe douche: om het schuifje te verschuiven heb je: geduld, je 2 handen en een beetje ervaring nodig. Het is wat overdreven wat ik nu zeg, maar toch, het kon handiger.
Bijna gelijk een vrouw: aantrekkelijk om aan te raken, maar verdomd gecompliceerd! ;-)

En trust me: ik had zo graag die Delta super-geweldig gevonden... dat zou de keuze stukken eenvoudiger maken.

Bart
hilbert

Unread post by hilbert »

helemaal mee eens elk lancia wordt onder vergrootglas gelegd,
zo is het nu eenmaal in nederland,
na de thema,s en kappa wacht ik eigenlijk op de prisma..

P.s. de zelels in de K en Thema, geven mij de voorkeur..

trouwens de meeste mensen houden van harde stoelen,
anders hou in een mercedes ook niet lang uit!!!
Mattia Lybra2.0Berlina

Unread post by Mattia Lybra2.0Berlina »

Mijn commentaar slaat op de massa die op een poll laten weten dat ze een nieuwe Golf eigenlijk spannender vinden dan de universele schoonheid dat vandaag Delta mag heten.

En wat de details betreft. Ik begrijp het helemaal. Maar de Delta is dan ook vooral bedoelt als een grote C segment auto, en dat zie je. Het vervangt de Lybra theoretisch maar het is zeker geen Lybra vervanger zeg ik als Lancista. Misschien in de duurste uitvoering....maar dan kan ik nog steeds niet het volume van m'n rijdersrugleuning electrisch regelen zoals ik dat in mijn Lybra berlina wél kan.. Die schoonheid was nl. destijds ontworpen als volbloed D-segment auto en zou vandaag middels een opvolger in de vorm en met de maten van een 159 rond moeten rijden.
Kevin

Unread post by Kevin »

Bart Verbeek schreef:
>
> Zaterdag even langs gereden bij de Lancia-dealer.
> De verkoper was net 'bonnen' aan het laten tekenen, dus ik
> had tijd zat om de nieuwe Delta in real life te ontdekken
> zonder kakelende verkoper die je rond je oren zoemt als
> vervelende vlieg.
>
> Eerlijk gezegd:
>
> buitenkant: ADEMBENEMEND, PRACHTIG, GODDELIJK,...lijstje met
> andere superlatieven is ellelang!
>
> Interieur: dashbord is ok. Zetels zijn mooi maar zitten
> nogal hard; achterbank is marteling; kofferruimte is
> dramatisch (grootte zowel als drempel) schuifje voor
> usb-aansluiting is waardeloos, plastic van dashbord is
> aangenaam, handige opbergruimtes zijn nogal klein....
>
> Ik heb er nog geen meter mee gereden, dat komt nog wel, maar
> eigenlijk was ik toch wel wat ontgoocheld. Heeft het te
> maken met het feit dat de termijn tussen 1e vermelding van de
> Delta en het uiteindelijke produktiemodel nogal lang was.
> Verwachtingen liggen dan sneller wat hoger...
> Hoe hoger de verwachtingen, hoe groter de teleurstellingen ...
>
> Ik ga het laten bezinken en een leuke proefrit maken en
> hopelijk raak ik dan overtuigd dat deze leuke granturismo een
> must-have is.
>
> Bart

Bart, de Delta is als optie verkrijgbaar met een dubbele bodem in de koffer, waarmee de laadvloer ongeveer op gelijke hoogte komt met de bumper en je daaronder dus een compartiment hebt om dingen in te "verstoppen". Handig toch?
Voor de rest: ik heb er al wel mee gereden (2.0 MJET en 1.4 T) en voor wat het waard is, ik vind dat hij rijdt zoals een moderne Lancia hoort te rijden :o)
saluti,
kevino
Hilbert

Unread post by Hilbert »

er zou een prisma sedan uitvoering van de delta komen.
Maarten

Unread post by Maarten »

Geef je groot gelijk.

Heb me voorgenomen niet meer met het gepeupel in discussie te gaan over onderwerpen als deze. Echter, vandaag werd demonstratief de laatste Autovisie op m'n bureau gesmeten door een Volvo-tuffende collega die zin had een potje Delta-dissen...

Het maakt niet uit wat er in toekomst nog met het merk zal gebeuren, het zal in de ogen van de meute NOOIT goed genoeg zijn.
Joop

Unread post by Joop »

Ben het met Bart eens......is mooie auto maar als je hem dan ziet staan in het echt
en je mag voelen en ruiken en je ziet hoe ze aan sommige dingen aandacht geschonken
hebben dan vindt ik dat ze toch een steekje op dat gebied zoals kofferruimte en achter zettels
niet en let op mijn mening hebben gedaan.....zo'n auto hoort een redelijke goeie koffer ruimte
te hebben......in deze klasse....en zo zijn er nog een paar dingentjes te noemen....

Gr, Joop
Joop

Unread post by Joop »

Daarom rijdt de meute ook Golf en Astra (bart niet kwaad bedoeld hoor) en BMW , Mercedes

Joop
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”