Lania in de toekomst

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Jan

Re: Lancia in de toekomst

Unread post by Jan »

Mijn moeder en mijn zus rijden beiden een nieuwe Musa, het zijn prima afgewerkte luxueuze Lancia's zoals het hoort. Ze zijn inderdaad afgeleid van een Fiat, maar is een Saab niet afgeleid van een Opel en een Jaguar van een Ford? Kijk vooruit en blijf niet emmeren over hoe goed het vroeger allemaal wel was! Ik heb zelf ook een paar oude Lancia's, maar mijn modern exemplaar geeft me ook veel rij-genoegen! Indedaad is Lancia rijkelijk laat met zijn SUV, maar beter laat dan nooit!
Mattia LYBRA2.0BERLINA

Unread post by Mattia LYBRA2.0BERLINA »

Auteur: Mattia LYBRA2.0BERLINA (83.119.46.---)
Datum: 17-08-05 12:03

Ik denk dat Di Montezemolo in dit stadium niet verweten kan worden dat Lancia nog steeds weinig prioriteit heeft. Om Lancia meer niche te maken moet het vooral eerst weer naam kunnen maken en daarom is de aanpak van A en B modellen (SUV sedici/suzuki) met een Fiat achtergrond geen onverstandige. Het is juist een teken aan de wand dat Lancia een nieuwe `voedingsbodem´ krijgt. De Ypsilon en de Musa worden ge-restyled en de SUV krijgt eenzelfde smoelwerk wat volgens mij een voorbode is voor een nieuwe styling die officieel zijn introuductie zal kennen op de nieuwe Delta in 2007 (Het Italiaanse publiek dat fundamenteel is, accepteerd over het algemeen de `Thesistaal´ niet!). Vanuit deze niche hatchback die slechts serieus beconcureerd zal worden vanuit de Audi hoek zal de toon gezet worden voor de toekomst van Lancia. Fiat ziet ook in dat Lancia een extra poot is om het concern op de lange termijn meer kansen/mogelijkheden te geven echt groot te worden. Fiat wil kleine en grote auto´s maken, chique en sportieve, kortom van alle markten thuis ondergebracht onder één naam. Als het een partner nodig zal hebben, dan tijdelijk. Continuïteit is nl. het sleutelwoord. En dat heeft bijna het hele bedrijf nog niet (op de commerciele voertuigen na misschien). Mijn conclusie is dat bijzondere Lancia´s als de Fulvia een nieuwe Delta en een succes in het topsegment b.v. (d.w.z. dat er gewoon genoeg van verkocht zullen worden, momenteel worden maar 7 Thesis´ per dag gebouwd!) pas een kans hebben wanneer het hele bedrijf het gewenste gezondheidsniveau zal bereiken, te beginnen met Fiat, Alfa Romeo en langzaam maar zeker...LANCIA!

Persoonlijk hoop ik dat er ook ooit weer ruimte zal zijn voor een compacte berlina in het D segment die iets minder lomp is qua afmetingen dan zijn beoogde duitse concurrenten. De Delta van 1980 was ook een basis voor dergelijke modellen, hopelijke is dat in 2007 weer het geval. Ik denk dat 2007 trouwens ook het laatste jaar van de Thesis zal worden.

Met een bonkend Lanciahart groet ik u,
Mattia Mariani (Lybra 2.0 Berlina)
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Als iemand het kan is het Di Montezemolo. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij er in slaagt er een volwassen onderneming van te maken.

De samenwerking inzake de SUV met Suzuki heeft het karakter van Olie B Bommel (Tom Poes, verzin een list) maar tenslotte was Heer Bommel ook een heer van stand.

Je zegt dat het Italiaanse publiek de Thesistaal niet verstaat. Mmmm. ik zou denken dat Fiat de Thesistaal niet spreekt.
Mattia LYBRA2.0BERLINA

Dat zal inderdaad waarschijnlijk de trieste conclusie zijn..
Is er in de toekomst nog überhaupt plaats voor de klassieke berlina's bij Lancia?
Of ze nu het formaat hebben van een 159/BMW 3 of een Thesis/BMW 5 serie/Alfa 168/9?
Ik vrees nl. dat zolang men voorlopig enkel brabbeld over het C segment wat D overlapt dat er sprake is van een exclusieve HPE achtige crossover, wat natuurlijk mooi is, en dat die modellen jammer genoeg voor lange tijd de top zullen vormen in het segment bij Lancia. Zal Lancia een merk worden van exclusieve coupés en stadsauto's zonder verdere ambities zoals ik die graag voor me zie (zie vorige reply van mij)? Je zou je kop erover breken! Wat zou het uiteindelijke beeld voor Lancia, dat men bij Fiat voor ogen heeft, kúnnen zijn!?

Ik hoop vooral dat er steeds meer plaats gemaakt zal worden voor de ontwikkeling van italiaanse luxe & sportiviteit door vormgeving en technische innovatie van het huis Lancia, zoals Vincenzo Lancia dat ook ooit bedoelde.
Laat Lancia nu samen met Alfa Romeo en Maserati een tegenhanger zijn van Duitse en Britse topmodellen..Zonder Lancia zou men immers te veel tools overboord gooien..

Mattia LYBRA2.0BERLINA
Huib Geurink

Ik denk dat er zeer zeker een plaats is voor Lancia limousines. Absoluut. De wereld zit er op te wachten met de italianen zelf voorop. Maar dan moeten ze wel overkomen als een volwassen en serieus bedrijf en niet als een cowboy die uit de heup schiet. Het gaat altijd om de mensen. Niet om de autoos.

Ik sprak onlangs iemand die ontslag had genomen bij de Fiat organisatie wegens drijgende maagzweer vanwege het verplicht bedotten van klanten. Hij omschreef de houding van Fiat op voortreffelijke wijze:
"We zijn al 100 keer praktisch failliet geweest, die 101ste keer kan er ook nog wel bij en morgen is er weer een dag".

Foto van Aukje op de motorkap van een Thesis? Je weet hoop ik hoe dames op de motorkap horen te zitten.
Mattia LYBRA2.0BERLINA

Eh....modellen in het premium segment, modellen aan de top van een reeks,....segment E,F.
Huib Geurink

Even voor de goede orde. Ik zie geen verschil in uitstralingen van bedrijven en mensen. Ik maak geen onderscheid tussen bedrijven en mensen. Zo kun je aan de katholieke kerk nog steeds zien dat Paulus maagpatient was.

Mensen die zich topmodellen kunnen veroorloven hebben die positie bereikt door bewust of onbewust mee te liften op de uitstraling van succes en kracht van anderen. Zij willen niet geassocieerd worden met loosers en playboys die naakt van een jacht afspringen.

Het is maar hoe het over komt. Als Daimler Benz een paar miljard in Fokker kan steken, die miljarden afschrijven en vrolijk fluitend verder gaan dan komt dat bij hun als kracht over.

Er zijn maar een paar autogekken zoals jij en ik. Ik herken er nog in het rijtje namen hierboven. Als ik naar mezelf kijk zou de benaming sufferd ook op z'n plaats zijn. Ik weet niet of dat ook voor jou en de anderen geldt. Ik hoop van wel want anders zou het leven wel heel saai worden.

Mensen die de kleine autootjes kopen kijken meestal niet erg veel verder dan hun neus lang is. Een paar euro goedkoper. De buurman heeft er een. De dealer zit om de hoek. Mensen die de spannende autoos kopen kijken wel verder dan hun neus lang is. Althans op drie malloten na dus.

Maar de meesten bekijken de wereld anders. Scholen worden leerfabrieken. Ziekenhuizen worden gezondheidsfabrieken. Ipv van Nederland 1 en 2 hebben we nu Nederland 1 tot en met 20 of zo op de TV. Met m'n schoteltje heb ik er zelfs tig italianen bij. Internet. Il mondo e cambiato. Ook de simpele mesn stinken er in rap tempo niet meer in.

Als men de uitstraling van Fiat weet om te zetten in een van kracht, succes en italiaanse creativiteit dan komt het met de rest ook wel goed.
Maar wat straalt er in Italie kracht oud en is jonger dan 2000 jaar?
Edward

Unread post by Edward »

Een interessant en positief verhaal over de toekomst van Lancia is te lezen op www.autointernationaal.nl

Even naar beneden scrollen onder het kopje 'Lancia herrijst'.

Groeten, Edward
Mattia LYBRA2.0BERLINA

Bedankt Edward, het heeft een therapeutische werking want soms heb ik erg last van wisselende stemmingen. (vooral sinds 2003, nachtemerrie van Demel)
Mattia LYBRA2.0BERLINA

Ik pink even een traan weg Huib, dit verklaart waarschijnlijk waarom ik gespaard heb tot mijn 26e verjaardag (vorig jaar) om een Lybra als eerste automobiel te kopen... en het verklaard waarom ik op mijn 8e als een klein kind, maar dat was ik immers ook, brulde omdat mijn vader voor de Croma 2.5TD koos en niet voor een Thema..een Sufferd, dat is het juiste woord, dat ben ik.. (Ik reed onlangs in de nieuwe Croma trouwens, emotion versie, alsof ik wegreed in een Thesis net als een paar jaar geleden toen ik een Thesis huurde. Mijn vader bleef nl. Croma rijden vanaf 1986, na de diesel een 2.0 en daarna een 2.0 t.i.e., die bom heeft me leren rijden. Nu ruilt hij met veel twijfel deze na 15 onbezorgde jaren in voor een 2.2 van de nieuwe generatie, op aandringen van m'n moeder..Hij vertrouwd het niet omdat de krachtbron van het beestje hem niet zint! En de sterke diesel is geen optie voor deze inmiddels gepensioneerde man...De 5 cyl. van mij Lybra vond hij wel erg goed en dus wilde mijn vader een Lancia... Maar mijn moeder wilde een hogere instap!!
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”