K SW 3.0V6 Automaat LPG G3

Auto's en of onderdelen te koop, gevraagd, gezocht.
lanciathema.nl

Re: K SW 3.0V6 Automaat LPG G3

Unread post by lanciathema.nl »

@Jack, nee geen autoverkoper maar al jaren autogasrijder. En dat naar meer dan volledige tevredenheid. Eerst diverse oldtimers op LPG (Fiat 132, Fiat 130 Coupé) en daarna een K 2.4 SW (lpi) en een K 2.4 SW tiptronic (dampgas) daarna de 3.0 SW tipptronic op G3 en nu nog de Thesis 3.0 G3 (ook te koop trouwens). Alleen de lpi heeft gehaperd. De pomp was overleden. Nieuwe tank erin. Ook bleek de computer intern verroest, die was geplaatst naast de radiator in de wind. Logisch dus.

Met de K 2.4 handbak reed ik eens een volle tank leeg in 180km. Terug van vakantie met volle belading en dakkoffer heb ik exact in 1 uur 180 km gereden naar de volgende tank. Dat was wel het meest onzuinige ritje.

Ik plan mijn tankbeurten wel. Zeker omdat de prijzen enorm verschillen. Op de snelweg betaal je al snel meer dan 70 cent per liter. Bij mij in het dorp nu 51,9 cent en in Hoogeveen zag ik een tank met nu 46,9 cent. Ook in Amsterdam heb ik een tankstation waar het maar 50 cent is. Het is ook de sport. De aanloopperiode voordat het gas aangaat is relatief kort. Ik rijd 4 kilometer en dan is hij op LPG. Ik tank een volle tank benzine eens in het kwartaal. En ja, dan rijd ik ook de laatste km's naar een LPG tank soms op benzine. Overigens is LPG verbruik sterk gecorreleerd met de temperatuur buiten. De Thesis rijdt nu veel makkelijker 1 op 10 op de snelweg dan in de winter.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Spy

Re: K SW 3.0V6 Automaat LPG G3

Unread post by Spy »

Wat een mooie auto! Top
Post Reply

Return to “NL52 Kappa. Te koop / gevraagd.”