Lybra 2.0 20v start niet meer
Re: Lybra 2.0 20v start niet meer
Garage heeft het opgegeven en ik ook, na onderzoek van de onderkant bleek dat de dorpels dichtgepurt zijn. En het subframe zo verrot is dat de draagarm links elk moment af kan breken. De Lybra bleek ook nog eens 80.000 km meer gelopen dan de verkoper en de km teller aangeeft. Ook waren er problemen met de automaat. Na aankoop 3 dagen mee gereden en daarna niets meer, was mijn eerste kennismaking met Lancia, maar of er een volgende komt ??? Ik ga daarom de auto aanbieden voor onderdelen op dit forum.
Nico,
laat je niet afschrikken hierdoor. een lybra is een heerlijke en ook betrouwbare auto
laat je niet afschrikken hierdoor. een lybra is een heerlijke en ook betrouwbare auto
Jan Freie
Lancia Y10 1993
Lancia Y 1998
Lancia Lybra SW 2,0 2003
Lancia Y elefantino rosso 1998
Lancia Kappa coupé 1998
Lancia Prisma integrale 1987
Fiat Multipla 1999
Lancia Dedra SW 1,8 1996
Lancia Fulvia coupé 1e serie 1,3 1969
Lancia Flavia berlina 1e serie 1,5 1965
Lancia Y Kaleidos 1997
Lancia Gamma berlina 2e serie 2,5 1987
Lancia Fulvia coupé 1e serie 1,2 1967
Autobianchi A112 1985
Lancia Y10 1993
Lancia Y 1998
Lancia Lybra SW 2,0 2003
Lancia Y elefantino rosso 1998
Lancia Kappa coupé 1998
Lancia Prisma integrale 1987
Fiat Multipla 1999
Lancia Dedra SW 1,8 1996
Lancia Fulvia coupé 1e serie 1,3 1969
Lancia Flavia berlina 1e serie 1,5 1965
Lancia Y Kaleidos 1997
Lancia Gamma berlina 2e serie 2,5 1987
Lancia Fulvia coupé 1e serie 1,2 1967
Autobianchi A112 1985
-
Als ik het dus goed begrijp, ben je opgelicht. Bij een bedrijf gekocht, dan moet je toch terug kunnen, garantie of niet, dit mag gewoon niet.
Voormalig bestuurder van een grijze 1.8 LX LPG (2000)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
-
Je bent gewoon opgelicht. De garagehouder had deze euvels echt door moeten hebben, maar deed er niets mee.
Het kan zijn dat de vorige eigenaar iets raars heeft gedaan. Aan de andere kant lijtk deze Lybra best wel mishandeld te zijn geweest in zijn leven.
Ik heb zelf de 2.0 Comforttronic en ja ik heb de bekende ziektes die veel mensen hebben (gehad) Maar de motor en de automaat lijken onverslijtbaar.
De airco en verwarmingsunit is een issue, sommige knopjes en schuifjes lijken van papier gemaakt, maar dat is het wel zo'n beetje.
Volgens mij moet je gewoon terug kunnen en je geld halen.
Aan de andere kant, schors de belasting en koop een andere lybra. Eentje met ANWB keuring van te voren. Gebruik de donor voor onderdelen, en laat deze zijn laatste rustplaats opzoeken.
De automaat is verrot alsmede de ophanging? Dat repareren zal duurder zijn dan een andere Lybra kopen. Vooral niet laten fixen, tenzij de dealer het betaald.
Het kan zijn dat de vorige eigenaar iets raars heeft gedaan. Aan de andere kant lijtk deze Lybra best wel mishandeld te zijn geweest in zijn leven.
Ik heb zelf de 2.0 Comforttronic en ja ik heb de bekende ziektes die veel mensen hebben (gehad) Maar de motor en de automaat lijken onverslijtbaar.
De airco en verwarmingsunit is een issue, sommige knopjes en schuifjes lijken van papier gemaakt, maar dat is het wel zo'n beetje.
Volgens mij moet je gewoon terug kunnen en je geld halen.
Aan de andere kant, schors de belasting en koop een andere lybra. Eentje met ANWB keuring van te voren. Gebruik de donor voor onderdelen, en laat deze zijn laatste rustplaats opzoeken.
De automaat is verrot alsmede de ophanging? Dat repareren zal duurder zijn dan een andere Lybra kopen. Vooral niet laten fixen, tenzij de dealer het betaald.
Even een update over mijn Lybra 2.0 met start kuren. De kuren zijn er nog steeds. Ook nadat de distributieriem is vervangen (was sowieso nodig). Het blijkt wel dat wanneer ik het contact aanzet en bijv. 10 - 15 seconden aanlaat en dan probeer te starten, de motor direct in een keer aanslaat. Het blijft vreemd maar met deze work-around werkt het wel ook wanneer het heeft gevroren.
@EDWARD
Wat waren de kosten voor het vervangen van de distributieriem ?
Was het inclusief spanrol ect. ?
De mijne is ook aan vervanging toe.
Gr.
Wat waren de kosten voor het vervangen van de distributieriem ?
Was het inclusief spanrol ect. ?
De mijne is ook aan vervanging toe.
Gr.
De hele distributieset met waterpomp in een keer vervangen voor rond de EUR 900,-.
Weet je zeker dat de timing van de distributie goed staat? Heb je ook de compressie laten meten? Bij een verbrande klep kun je ook startproblemen krijgen.
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW