hulpstuuhuis
Re: hulpstuuhuis
Danke.......maar eens goed controleren .......
-
fulviabert
Bedankt voor de info allemaal.
Vandaag de beste man aan de zaak gehad en wat bleek;conisch.
Ik heb de as er uit gehaald en over gezet in de serie1 behuizing,die 100% speling vrij was.
De as van de 2e serie had 0,1 mm ovaliteit,maar eenmaal in de behuizing van de serie1 was het spelingsvrij.
Nu heeft hij bronzen lagerbussen onder zijn serie 2 zitten.
De man weer blij en is weer vertrokken met een nwe APK
mvg.
bert
Vandaag de beste man aan de zaak gehad en wat bleek;conisch.
Ik heb de as er uit gehaald en over gezet in de serie1 behuizing,die 100% speling vrij was.
De as van de 2e serie had 0,1 mm ovaliteit,maar eenmaal in de behuizing van de serie1 was het spelingsvrij.
Nu heeft hij bronzen lagerbussen onder zijn serie 2 zitten.
De man weer blij en is weer vertrokken met een nwe APK
mvg.
bert
Ik heb ook bussen van brons... de bovenste is met een stopring (losse)ook van brons, nu is bij mij de bovenste bus op de as blijven zitten en draaide dus in het huis rond(waarschijnlijk) de ring was beschadigd en heb die dus al verwijdert.
Heeft iemand die bussen in de aanbieding??
Heeft iemand die bussen in de aanbieding??
Je kunt ze dus draaien of laten draaien als boven gezegd.
Emporio Ricambi biedt een revisie set aan (Rep. -Kit Umlenkbock 1. Ser.) . Ik heb die nooit gebruikt maar ik verwacht dat die bussen er bij zitten.
Emporio Ricambi biedt een revisie set aan (Rep. -Kit Umlenkbock 1. Ser.) . Ik heb die nooit gebruikt maar ik verwacht dat die bussen er bij zitten.
-
lucasgeheniau
Asje maakt geen toeren, dus misschien gewoon binnenzijde (niet polijsten) glad maken en kijken hoeveel speling er over is.
Als de maat nog goed genoeg is, is het helemaal geen probleem om de bus opnieuw te gebruiken, wel zou ik hem met loctite in het huis monteren. Aan het huis verwacht ik meer schade dan aan de bus.
De huisjes van de late s2 en s3 bebben kunststof bussen en die hebben het wat slijtage betreft 40 jaar uitgehouden, nu brokkelen ze af. Brons doet dat niet.
Als de maat nog goed genoeg is, is het helemaal geen probleem om de bus opnieuw te gebruiken, wel zou ik hem met loctite in het huis monteren. Aan het huis verwacht ik meer schade dan aan de bus.
De huisjes van de late s2 en s3 bebben kunststof bussen en die hebben het wat slijtage betreft 40 jaar uitgehouden, nu brokkelen ze af. Brons doet dat niet.
Ook een goed plan.
Ik zou de as wel even langs de polijstmachine halen.
Ik zou de as wel even langs de polijstmachine halen.
Bij mij zitten er ook bronzen bussen, tussen de bovenste bronzen bus en de as zit een bronzen ring(los)? iemand enig idee waarom dit gedaan zou zijn?
waar zit trouwens het verschil tussen 1e en 2e serie hulp stuurhuis?
waar zit trouwens het verschil tussen 1e en 2e serie hulp stuurhuis?
-
lucasgeheniau
losse ring is taats lager voor axiale krachten
halfverwege de s2 is het materiaal kunststof geworden
halfverwege de s2 is het materiaal kunststof geworden
Zo stuurhuis en hulp stuurhuis, uit elkaar..Lagers zijn ok alles schoon gemaakt, kom ik bij het lagerhuis voor de olie keerringen....zegt de man van welke engelse auto???????? eh....italiaan!!!!! keerringen van het stuurhuis in inch?????as en huis gemeten......in inch!!! hulpstuurhuis wel standaard???
heeft iemand dit ook zo mee gemaakt?? of kan iemand me de maten geven van de keerringen voor vergelijk....heb ze in iedergeval besteld....
gr.Peter.s.
heeft iemand dit ook zo mee gemaakt?? of kan iemand me de maten geven van de keerringen voor vergelijk....heb ze in iedergeval besteld....
gr.Peter.s.