Accu's helemaal leegleeg

Discussie en vraagbaak over Thesis
Ad de Hoog

Re: Accu's helemaal leegleeg

Unread post by Ad de Hoog »

Ferry,

Indien het slot van het kofferdeksel niet soepel opengaat met de sleutel moet je dit niet gaan forceren.
Dit slot wordt in principe nooit gebruikt en het mechanische gedeelte vervuilt met de tijd.
Ik zou de binnenkant van het slot even inspuiten met kruipolie ( door de opening van het sleutelgat).
Heb hier zeer goede ervaring mee ( ook goed voor de microschakelaars op de portieren)
Let op wel echte kruipolie gebruiken geen siliconenspray of andere smeermiddelen

Vervolgens laat je dit een dagje inwerken en je zal zien dat het slot meteen opengaat.

Succes, Ad
Attachments

[The extension bmp has been deactivated and can no longer be displayed.]

Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002
Rino

Unread post by Rino »

...en een keer je na het advies van Ad het slot weer functioneel hebt af en toe de kofferbak op de ouderwetse manier open maken met de sleutel zodat die blijft werken. Geldt overigens ook voor het 'manueel' openen van de portieren.

Is een beetje een algemeen geldende regel bij noodfuncties, -systemen en -procedures : af en toe eens oefenen.
gergely

Unread post by gergely »

Nadat ik ooit eens een microschakelaar in een portierhandgreep moest vervangen, spuit ik nu zeer regelmatig alle sloten en microschakelaars van buitenaf in met een W40-achtige spray. Zo blijft alles soepel werken en wordt eventueel vocht verdreven. Daarnaast... zoals Rino zegt... gebruik ik ook de mechanische handgrepen enz...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
frans

Unread post by frans »

Niet moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan....vanaf de accu loopt een hoofdvoedingskabel naar de motorruimte. Waarschijnlijk zit de verdeling links op het schutbord, afgedekt met een kunststof kapje. Daar zet je ff een startkabel op et voila...de auto heeft weer normale spanning om eea te openen!!

Grts, frans.
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
HBP

Unread post by HBP »

ja zo kan het ook ja :)
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
mjavanderwal

Unread post by mjavanderwal »

Dank Frans,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Thesis en de kruipolie doet nog niet wat ik gehoopt had. Kan je voor een leek uitleggen waar ik de startkabels dan precies moet aansluiten onder het plastic kapje onder de motorkap?

Dank, Michael
HBP

Unread post by HBP »

blijf dat toch een vrij omslachtige methode vinden hoor, gebruik gewoon je sigarettenaansteker, bij elke autozaak kan je een aansluiting vinden om die te gebruiken. Oplader erop en vroem
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

mjavanderwal

Heb zojuist diverse automaterialenzaken gebeld maar niemand heeft iets dergelijks. Is wel te bestellen maar dat duurt weer dagen.... Misschien heb ik niet om het juiste gevraagd. Heb gebvraagd om een acculader met auto aansteker plug.... Is er een betere term voor?

dank, Michael
HBP

Unread post by HBP »

nee dat is de term. Ik heb zo'n ding standaard bij mij, zeker als ik een auto heb met veel electronica die de deuren en sloten bediend.
Mijn lancia´s

mjavanderwal

Had zojuist op Markplaats de Black&Decker BDV040 Simple Start gevonden maar die bleek reeds verkocht te zijn.....Ik ga verder zoeken...
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”