vraag over de clear up van headlights
Re: vraag over de clear up van headlights
misschien helpt het als je regelmatig de protectant aanbrengt...dat heeft geen polijstende werking...
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Ik rij al een tijd s'avonds als Jules de Corte in het donker. De lichtopbrengst van mijn lampen is ronduit beroerd. Het lijkt wel of ik in het donker met stadslicht rij i.p.v. met Xenon. Helpt al dat poetsen of kan ik beter maar nieuwe koplampen kopen?
Ik zou proberen dit met polijsten/poetsen op te (laten) lossen... De koplampen zijn werkelijk NIET goedkoop!!
Gergely
.
.
Een nieuwe koplamp kopen is een slecht idee, tenzij je 1.200 euro per stuk prima vindt. Er staat reeds heel wat op het forum geschreven over het terug krijgen van de lichtopbrengst van de koplampen.
'Low hanging fruit' is de lens achter de xenon-lamp en de binnenkant van de koplamp schoonmaken. Als je nog verder wilt gaan kan je de buitenkant van de koplamp polijsten en misschien de xenon-lamp zelf vervangen. Zorg ervoor dat je de juiste lamp hebt want er is rommel genoeg beschikbaar die qua licht en kleur verschillen van wat het moet zijn.
Google maar eens op dit forum. Rino
'Low hanging fruit' is de lens achter de xenon-lamp en de binnenkant van de koplamp schoonmaken. Als je nog verder wilt gaan kan je de buitenkant van de koplamp polijsten en misschien de xenon-lamp zelf vervangen. Zorg ervoor dat je de juiste lamp hebt want er is rommel genoeg beschikbaar die qua licht en kleur verschillen van wat het moet zijn.
Google maar eens op dit forum. Rino
Rino bedankt voor je antwoord. 1200 euro is inderdaad een behoorlijke prijs voor een koplamp. Nog even en je koopt voor deze prijs een hele Thesis. Weet iemand of er in Nrd. Holland geen bedrijven zijn waar je dit kan laten doen?
Probeer gewoon eens een schadebedrijf. Die hebben wel vaker met dit probleem te maken gehad
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....