Ruitenwissers haperen
Re: Ruitenwissers haperen
Ik ben diep geroerd en wens je veel personeel B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lol.. Grapjurk
. Buiten mooi weer en sloten bier. Binnen airco en automatenkoffie.. Hmmm.

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
-
WD- 40 werkt...maar niet lang is mijn ervaring. Het beste is het mechaniek er even uitpakken. (zijn 3 bouten, één stekker en de twee wisserarmen eraf halen)Vervolgens de scharnieren uitelkaar halen schoon schuren en goed invetten. Meestal gaan de metalen asjes vastroesten in de kunststof lagerbusjes. Het mechaniek gaat zo zwaar namelijk dat de motor het moeilijk trekt. vervolgens gaat deze haperen.
succes.
succes.
Ja daar heb je gelijk in kan je gelijk de blaadjes er uithalen wat een bagger komt er uit maar is nu mooi schoon kan de afvoer ook niet verstoppen
Onze Lybra had ook dit probleem WD 40 hielp kort en uiteindelijk een nieuwe ruitenwisser motor erin gezet. Ook dit help maar een tijdje kortom het probleem bleef kortom is een zwak punt van de Lybra
Lancia Kappa 2.0 S.W (RZ-NT-74)
Rover 75 2.5 V6 (34-LB-HP)
Rover 75 2.5 V6 (34-LB-HP)
Heb het probleem ook op de intervalstand. Bij mijn Lybra is de ruiterwissermotor zelfs al na 3600 km vervangen. Zeker Duits fabrikaat, haha.
Ik heb dat ooit ook eens gehad een paar jaar geleden maar nadat ik de hele zooi rondom het mechaniek onder de voorruit (dekseltje aan bestuuderskant eraf schroeven) op goed geluk ruimschoots met WD40 had ingespoten heb ik er nooit meer last van gehad. Vraag me niet hoe het kan maar geniet ervan...
B)-
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
ik had het afgelopen weekend ook weer.veel regen en ineens dede de ruitenwissers op de snelweg niets meer!!
anwb gebeld rain x op mijn ruit gesmeerd en ik kon weer rijden.
gisteren toch maar de ruiten wisser motor vervangen voor een nieuwe.
had de oude motor al 2 keer opgemaakt schoon gemaakt en nieuw vet in gedaan.maar werkte voor korte duur helaas.
anwb gebeld rain x op mijn ruit gesmeerd en ik kon weer rijden.
gisteren toch maar de ruiten wisser motor vervangen voor een nieuwe.
had de oude motor al 2 keer opgemaakt schoon gemaakt en nieuw vet in gedaan.maar werkte voor korte duur helaas.
kijk eens wat vaker naar je interieur.