Lancia=Chrysler=Lancia?

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Jorn
Posts: 57
Joined: 11 Jun 2009, 04:24

Lancia=Chrysler=Lancia?

Unread post by Jorn »

Ik kan me een lange discussie herinneren of Lancia nu wel of niet opnieuw de Engelse markt op moest gaan enige jaren geleden. Uiteindelijk bleef het bij linksgestuurde private imports. Met de samenwerking met Chrysler, 'mocht' Lancia uit de modellenlijn van Chrysler lenen om zo in de broodnodige segmenten vertegenwoordigd te blijven, terwijl men zelf nieuwe modellen zou gaan ontwikkelen.

Wat schetste mijn verbazing afgelopen week, toen een attente collega mij erop wees dat er inmiddels een 'Lancia' Delta leverbaar is in GB. Ik dacht eerst, ha alsnog terug op de Engelse markt, maar het bleek om een tot Chrysler gerebadgede Delta te gaan. Kortom, Lancia leent niet alleen uit de Chrysler lijn om tijdelijk in een aantal segmenten aanwezig te kunnen blijven, maar ook vice versa ...
Peter Coolsma
Posts: 177
Joined: 21 Dec 2008, 22:42

Re: Lancia=Chrysler=Lancia?

Unread post by Peter Coolsma »

Had 't allemaal niet zo gevolgd de laatste tijd en keek 's op de officiele site, nadat ik een tv-reclame voor de nieuwe Ypsilon zag en meteen van m'n stoel viel - dat was geen Lancia maar een Chrysler die ik daar zag.

Ik denk dat ik me erbij moet neerleggen dat Lancia nu definief is opgeheven als merk; alle modellen zijn/worden Chryslers met andere badges. Ben ik achteraf eigenlijk wel blij dat ze het oude logo een paar jaar terug al hebben vervangen door dat huidige onding, Die nieuwe Thema! Een chrysler C300 met een andere grill...!

I give up. Lancia is dood als merk...
Space
Posts: 308
Joined: 06 Jan 2009, 18:03

Re: Lancia=Chrysler=Lancia?

Unread post by Space »

Voor de Chrysler 300 ok, maar de Ypsilon is nog wel degelijk een 100% echte Lancia......!
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”