afstellen fulvia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
denniswijnen

Re: afstellen fulvia

Unread post by denniswijnen »

ja inderdaad als hun het zo goed weten waarom doen ze dan zo moeilijk. op een forum, waar het de bedoeling is voor dit soort vragen.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Wat ik bedoel is -onder meer- de nogal katterige en veeleisende toon, Jorn. Al dan niet zo bedoeld door de OP.
Frans Weersing

Unread post by Frans Weersing »

Beste Dennis,

Op uitgebreid zoeken vul je bijvoorbeeld in: kleppen stellen fulvia, vervolgen in het menu alle datums aanklikken en dan vind je bijvoorbeeld onderstaand bericht van Huib:

Kleppen stellen gebeurt back of cam zoals dat heet. Dwz de nok moet precies 180 graden de andere kant op staan. Dat is heel simpel te controleren. Als 4 helemaal open is, kun je 1 stellen. De volgorde wordt dan:

4 open, 1 stellen
2 open, 3 stellen
1 open, 4 stellen
3 open, 2 stellen

Voor de inlaat en de uitlaat is dat hetzelfde.

De nokkenas verdraaien kun je bij een coupe doen met sleutel 24 op de bout van de krukaspoelie. Bij een berlina lukt dat niet en moet je de 'm in de hoogste versnelling doen en de auto wat verduwen. Eventueel kun je een voorwiel opkrikken en daaraan draaien.

Daarnaast raad ik je aan de de CD's aan te schaffen die op de hoofdsite aangeboden worden; http://www.viva-lancia.com/fulvia/qanda ... via-cd.php
Deze CD's bevatten een schat aan informatie die je kunt gebruiken om je Lancia rijdende te houden. Tevens ondersteun je er deze site en de bijbehorende fora mee.

Succes,

Frans Weersing
denniswijnen

beste frans

hartelijk bedankt hier heb ik wat aan. en het nu wel gevonden. bedankt

groeten dennis wijnen
denniswijnen

hoi peter

kijk eens hoe frans weersing het heeft beschreven dit is duidelijk. en ik heb het nu wel gevonden. dus als je mij een beetje kort door de bocht vindt sorry. maar zo zijn wij twente kort en duidelijk. maar in ieder geval bedankt ook aan jou informatie had ik nu wat dat ik naar huib zijn berichten in de gaten moest houden.
groeten
dennis wijnen
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

OK, we're cool. :-)
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Oepssssie

het gaat natuurlijk over dit:

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-606049

hopelijk kan dit nog een beetje helpen...
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”