Knipperlichten bij openen/sluiten deuren

Discussie en vraagbaak over Lybra
Boudezwijn

Knipperlichten bij openen/sluiten deuren

Unread post by Boudezwijn »

Deze week ben ik aan m'n tweede Lancia Lybra begonnen, heb een 1.9JTD LX Sedan uit 2001 ingeruild voor een 1.9JTD SW Emblema uit 2004.
Nu valt op dat bij het openen/sluiten van de deuren met de afstandsbediening de knipperlichten meestal uit blijven. De deuren gaan wel gewoon op slot/open.
Soms reageren de knipperlichten ineens wel. Omdat het soms wel en meestal niet werkt vind ik dit toch wel een gek iets.
Kan het te maken hebben met een nieuw gemonteerde trekhaak?
de Wit

Re: Knipperlichten bij openen/sluiten deuren

Unread post by de Wit »

Misschien. Wij hebben een Brink (afneembare) trekhaak laten monteren vlak na aanscahf, deze is aangesloten op de achterlichten (en niet in de kabelboom zoals we wel gevraagd hadden) maar als we ont en vergrendelen knipperen onze lichten wel gewoon...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
wcabro

Unread post by wcabro »

Links in de paravent bij de ruitenwisser zit een deksel, daaronder een zekeringkast waar een bruin relais in zit. Kijk eens of die niet gammel is.

Groet wcabro
Boudezwijn

Unread post by Boudezwijn »

wcarbo, bedankt voor de tip. Het relais was niet gammel maar er zat vocht in de zekeringkast. Ik denk dat het deksel niet helemaal goed dicht zat.
Na goed droogmaken en schoonmaken contacten van het relais werkt hij tot nu toe goed!
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”