motor loopt nog maar op 3 cilinders

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jasper

motor loopt nog maar op 3 cilinders

Unread post by Jasper »

Hallo Fulvisten,

Natuurlijk moet je gewoon blijven rijden met je Fulvia, dat heb ik nu ook ondervonden. Vorig weekend nog 400 km getourd. Vanavond start ik hem, rij de garage uit en hij loopt nog maar op 3 cilinders, warm laten lopen want misschien is er bougie een beetje vuil. Maar nee, hij blijft slecht lopen. Bougies eruit gehaald, zien er op zich normaal uit, behalve van cilinder 4 die is beetje nat (benzine). Bougies schoon en droog gemaakt en terug gezet maar nog steeds geen gewenst resultaat. Toen met lopende motor 1 voor 1 de kabels eruit getrokken om te kijken of dat effect heeft op het lopen van de motor. Bij alle cilinders sloeg ie af bij stationair lopen behalve bij cilinder 4 daar had het geen invloed. Bougiekabel 4 aan massa gehouden en wel degelijk een vonk. Had ook niet anders verwacht met die 123 onsteking van Huib, daar ligt het niet aan.
Dus hij heeft wel vonk en benzine maar wat kan het dan zijn??? En welke testen kan ik nog meer doen om de oorzaak te herleiden??
Wie weet er raad?

Bedankt!

Jasper
Koos

Re: motor loopt nog maar op 3 cilinders

Unread post by Koos »

De compressie meten is de volgende stap,als die lager dan de rest is moet je de kleppen controleren op de juiste speling .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Als het erg is moet je het al kunnen horen als hij op de startmotor rondgaat. Dan versnelt hij ineens wanneer nr 4 de compressieslag maakt zonder compressie op te bouwen. Wel testen en meten met warme motor, anders meet je onzin.

Ik zou beginnen even de kleppen te stellen. Een klusje van niets en baat het niet dan schaadt het zeker niet.

Walter
Jasper

Unread post by Jasper »

Bedankt! ga idd morgen eerst de kleppen controleren.
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

Ik zou eerst een andere bougie erin proberen, dat is het snelste gedaan.
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

En? Al gevonden wat het probleem is/was?
Koos

Unread post by Koos »

was je vandaag op zandvoort met je fulvia ,stond je naast de fulvia sport van Ben waarmeeik stond te praten toen je wegging.
zo ja dan heb ik je gemist voor een praatje .
ik vind het altijd moeilijk om mensen van het forum op evenementen te vinden ,weet iemand hier voor een oplossing
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Stickers op de achterruit, zoals je bij andere merkenfora wel ziet.

Walter
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Sinds enkele maanden behoort ook viva-lancia tot de moderne fora B)-

de pleisterplaats voor stickers

Bij mij ligt al een stapeltje op het buro!

gr

Bart
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”