G3 of Jtd?

Discussie en vraagbaak over Lybra
mareblu
Posts: 40
Joined: 11 Apr 2009, 22:06

Re: G3 of Jtd?

Unread post by mareblu »

Joris (Clipstra), ik heb je net een privé-bericht gestuurd.

Groet,

Henk
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: G3 of Jtd?

Unread post by jdejager »

clipstra Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste J de Jager,
>
> Bedankt voor je reactie!
>
> Ik ben wel benieuwd waarom je van Lpg bent
> afgestapt om over te stappen op diesel..



Eerlijk gezegd omdat ik de Lancia benzinemotoren niet vertrouwde op gas. Mijn broertje heeft eens een Dedra gehad op gas en die was zo slecht. Waarschijnlijk kwam dit door slecht onderhoud en aftrappen van de vorige eigenaar maar daarmee vorm je je dan toch al snel een negatief beeld. De 1.9 Jtd zit ook in de Alfa evenals de 2.4. Het liefst had ik een 2.4 Jtd gehad maar liep toevallig tegen een 1.9 Jtd aan die ik heel erg geschikt kon aankopen. Moet wel zeggen dat ik die 30 á 40 euro per maand wel zou overhebben voor een 2.4 Jtd. Het geluid is inderdaad fantastisch in vergelijking met een 1.9. De 1.9 Jtd schijnt wel (nog) betrouwbaarder te zijn dan de 2.4 Jtd. Van de laatste schijnt de turbo vaak kapot te gaan rond de 2 ton. Een andere reden was ook het vele tanken op LPi. Ik rij 500 km in de week voor m'n werk en daarnaast nog privé. Met de diesel kan ik ongeveer 1 keer per 2 weken tanken. Met gas zou je 3 keer per 2 weken moeten tanken. Is wel weer goed voor de freebees:D
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: G3 of Jtd?

Unread post by legend »

heb je al fotos van je nieuwe aanwinst
clipstra
Posts: 6
Joined: 09 Sep 2009, 19:59

Re: G3 of Jtd?

Unread post by clipstra »

Nee heb er (nog) geen in mijn bezit, zo snel gaat het niet. Bovendien zijn ze vrij schaars te vinden.

Wel heeft Mareblu (van het forum) zijn 2.4jtd "aangeboden", daar ga ik zaterdag kijken/rijden. Ben erg benieuwd om de auto in werkelijk te ervaren.. Mocht ik hem overnemen zal ik een paar foto's (die ik inmiddels al heb mogen ontvangen) hierop zetten (of hij moet het zelf willen doen).

Dus misschien wordt het "helaas" toch een 2.4 :)
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: G3 of Jtd?

Unread post by legend »

dat maakt toch niks uit. Anders als dat niks word kijk dan is op autoscout24 en dan zoeken in duitsland succes
MichielM
Posts: 41
Joined: 31 Dec 2008, 08:59

Re: G3 of Jtd?

Unread post by MichielM »

Clipstra, je hebt een priveberichtje!
arnold
Posts: 38
Joined: 21 May 2009, 18:35

Re: G3 of Jtd?

Unread post by arnold »

Ciao,

Ik ben in het bezit van een Lybra 2.4 JTD Intensa SW uit juni 2002 . Een waar monster (150 pk )
Ben er onlangs mee op vakantie geweest op de franse autoroute, zeer zuinige auto en ze zagen alleen mijn achterkant.
Vooral de cruise-control is een must op lange ritten. Reed gemiddeld met volle bepakking 1: 16 en niet alleen de toegestane snelheid.
Vooral in heuvelachtig gebied een wolf in schaapskleren...... Heb nog geen seconde spijt gehad van deze auto-aankoop.
Vooral de Intensa-uitvoering is een plaatje. Vele andere automobilisten spraken mij aan op de parkeerplaatsen/benzinepompen. Zoiets hadden ze nog niet gezien.
Let wel op of het geen olieboot is ........
Veel plezier alvast met de 2.4 JTD en misschien komen wij elkaar op de weg wel tegen....
Arrivederci

Arnold
clipstra
Posts: 6
Joined: 09 Sep 2009, 19:59

Re: G3 of Jtd?

Unread post by clipstra »

Beste Arnold,

Helaas is deze auto aan mijn neus voorbij gegaan. Hij was plosteing verkocht aan een collega. Dus ik zal verder moeten zoeken naar een goed en geschikt exemplaar, wie helpt mij??!!
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: G3 of Jtd?

Unread post by legend »

kijk nou eens op autoscout24 en dan belgie-duitsland die prijzen schelen echt heel veel met de prijzen in nederland
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: G3 of Jtd?

Unread post by de Wit »

Denk dan wel aan de rest-bpm ;-) .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”