Waardetaxatie door verzekeringsmaatschappij
Waardetaxatie door verzekeringsmaatschappij
Beste allemaal,
Een aantal van ons rijdt in een Kappa die er technisch en qua uiterlijk zeer goed bij staat. Ik denk dan aan een aantal smetteloze (Coupé) exemplaren die op de meetings waren (ja, wie organiseert er nog eens iets?).
Probleem is echter dat de dagwaarde van de auto's laag is. Bij een kleine schade volgt al snel een total-loss voor de verzekering. Jammer als je heel wat in de auto hebt geïnvesteerd!
Een taxatierapport kan dan uitkomst brengen.
Wie heeft daar met zijn Kappa ervaring mee?
Bij welke maatschappij?
Wat zijn de kosten?
Hoe hoog is je auto getaxeerd?
Groet
Stasiu
Een aantal van ons rijdt in een Kappa die er technisch en qua uiterlijk zeer goed bij staat. Ik denk dan aan een aantal smetteloze (Coupé) exemplaren die op de meetings waren (ja, wie organiseert er nog eens iets?).
Probleem is echter dat de dagwaarde van de auto's laag is. Bij een kleine schade volgt al snel een total-loss voor de verzekering. Jammer als je heel wat in de auto hebt geïnvesteerd!
Een taxatierapport kan dan uitkomst brengen.
Wie heeft daar met zijn Kappa ervaring mee?
Bij welke maatschappij?
Wat zijn de kosten?
Hoe hoog is je auto getaxeerd?
Groet
Stasiu
-
Re: Waardetaxatie door verzekeringsmaatschappij
Dag Statiu,
Ik heb mijn Alfa 75 laten taxeren bij Abas BV taxatie in Arnhem
Deze komen aan huis, koste nog geen 100 euro, en heel mooi taxatie bedrag.
Groet, Jan
Ik heb mijn Alfa 75 laten taxeren bij Abas BV taxatie in Arnhem
Deze komen aan huis, koste nog geen 100 euro, en heel mooi taxatie bedrag.
Groet, Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Hoi Jan,
Ik ken Abas want die heeft ook mijn 75 ook getaxeerd via de verzekering bij Smit en De Boer. Ik was benieuwd of er Kappa-rijders zijn met andere ervaringen. Die taxatie was trouwens een lachertje! Wel leuk bedrag.
Omdat de Kappa (nog) niet bekend staat als klassieker, was ik benieuwd naar de taxatiehoogte.
Ik ken Abas want die heeft ook mijn 75 ook getaxeerd via de verzekering bij Smit en De Boer. Ik was benieuwd of er Kappa-rijders zijn met andere ervaringen. Die taxatie was trouwens een lachertje! Wel leuk bedrag.
Omdat de Kappa (nog) niet bekend staat als klassieker, was ik benieuwd naar de taxatiehoogte.
Ik heb me een keer laten vertellen dat de waarde wordt bepaald door de vraag ernaar en ze kijken op verschillende sites wat ze ongeveer kosten. Dan natuurlijk de staat van de kappa. Dus voor de sedan zal het niet heel hoog zijn. Coupe's wel denk ik.
Als je lid bent van de ANWB heb je met je lidmaatschapnummer toegang tot de koerslijst gebruikte auto's. Zie bijlage.
Verzekeringsmaatschappijen zullen zeker deze lijst als "basis" in hun oordeel betrekken met in acht neming van de algehele staat van de auto, onderhoud etc.etc. Als particulier kan je natuurlijk ook gebruik maken van deze lijst in de eventuele onderhandelingen.
In ieder geval genoeg te discussieren als je verschillende de bedragen ziet (:P)
Space
Verzekeringsmaatschappijen zullen zeker deze lijst als "basis" in hun oordeel betrekken met in acht neming van de algehele staat van de auto, onderhoud etc.etc. Als particulier kan je natuurlijk ook gebruik maken van deze lijst in de eventuele onderhandelingen.
In ieder geval genoeg te discussieren als je verschillende de bedragen ziet (:P)
Space
- Attachments
-
- kappa_anwb koerslijst.jpg (68.39 KiB) Viewed 619 times
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Mijn ervaring is dat er een groot verschil kan zitten tussen een taxatiewaarde en de dagkoersen van de ANWB. In het geval van mijn Alfa 75 (uit 1991) heeft die auto nog een dagwaarde van minder dan 1000 euro. De auto is getaxeerd op 7000 euro. Da's nou juist de grap van zo'n taxatie. Bij een schade hanteert de verzekring dat bedrag als uitgangspunt.
Wie wil zijn kappa als eerste laten taxeren? 

Ik ga wel een poging wagen bij ABAS.
Ben benieuwd.
-
Heren, long time no hear...inderdaad Stasiu het formaat van het forum maakt het bezoeken minder makkelijk als vroeger, bovendien heb ik minder tijd. Wat betreft auto taxatie, ik heb dat nog niet laten doen maar ben het wel van plan voor m'n Kappa Turbo Coupe van 1998, en m'n BMW 2002 van 1974 die nog in de restauratie zit. Ik was van plan naar Autoconoom te gaan zie bijgaande url: http://www.autoconoom.nl/bewijsdeprijs.html
Groeten, Corrado-ex-Roma.....
Groeten, Corrado-ex-Roma.....