hulpveren voor kappa sw 1997

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
lanciadje

Re: hulpveren voor kappa sw 1997

Unread post by lanciadje »

Ik heb nu de imitatie eronder zitten.

Gekocht via [home.motoso.de]
Voor 2 dempers en twee verzwaarde veren was ik €499 + €28 verzendkosten kwijt. Dat scheelt nogal wat met de originele Nivomats die ik nog nergens onder de €600 ben tegen gekomen (per stuk!!!)

Dit bedrijf bied ook montage aan voor €100 (dan moet je wel in het oosten van het land wonen, want van mij uit (zeeland) is Hauneck precies 500km. Anderzijds zijn die kilometers terug over de Bundesbahn natuurlijk wel keigaaf!)

Zelf heb ik de Lancia Kappa SW Stoßdämpfer Umbaukit er met een bevriende monteur onder gezet.
Uiteindelijk zijn we langer bezig geweest met het uitvogelen hoe de bekleding van de kofferbak los moest (blijkt gewoon klitteband te zijn) dan aan het monteren van de dempers en veren.

Mijn SW hing echt achterover en van enige demping was geen sprake meer. Afgezien van comfort en vooral veiligheid komt zoiets ook niet meer door de APK keuring.

Maar nu ze er onder zitten ben ik er serieus blij mee! Het lijkt alsof de Kappa aan haar tweede jeugd begon. Het verschil in confort is geweldig en qua wegligging is het alsof je op rails rijdt.

Een absolute aanrader! Ik heb nu >300.000 op mijn 2.0 SW zitten en ben nog lang niet van plan om naar iets anders uit te kijken (zou trouwens ook niet weten wat!)

Succes! (en laat ff een reactie achter als je besluit ze ook aan te schaffen)
gerrit

Unread post by gerrit »

heb nog een setje verzwaarde veren liggen kappa SW
Jacques Hoogeveen

Unread post by Jacques Hoogeveen »

Beste Gerrit,

Wat kosten de hulpveren, en waar kan ik ze eventueel ophalen?

Groeten Jacques Hoogeveen
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”