Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Discussie en vraagbaak over Thesis
GerritH
Posts: 54
Joined: 31 Jan 2009, 21:48

Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Unread post by GerritH »

Het wachten duurde lang, maar daar is'ie dan. Gisteren heb ik m'n Thesis binnengekregen. Het is een 2.4 jtd 10v Emblema uit dec 2002. Al een redelijk oud beestje, maar met heel weinig kilometers (minder dan 40.000). Daardoor is alles nog als nieuw, ook de beige leren bekleding. Binnenin ruikt het zelfs nog als nieuw. Alles doet het, geen enkel probleem. Een genot om er mee te rijden. Er zit nu een set niet-orginele wielen op met winterbanden. De orginele wielen komen er in de zomer weer op.

Hiervoor had ik een Lybra 1.9 jtd SW. Ook een mooie auto, maar qua rijeigenschappen een wereld van verschil met de Thesis. De Thesis is veel stiller. Er zit nu een "powerbox" op de Thesis voor wat meer pk's, maar die gaat er af en dan moet ze nog een keer naar Squadra-Tuning voor echt goede pk-kuur. Verder zit er een nieuwe koppeling op en een nieuwe distributieriem en waterpomp.

Voor de Lybra heb ik 4 jaar in een Alfa 166 2.4 jtd gereden, met bijzonder veel plezier en weinig problemen. Ook die was gechipt door Squadra. Eigenlijk had ik achteraf spijt dat ik hem weg heb gedaan, maar op het laatst stond er 300.000 km op de klok en kreeg ik ook nog schade door een aanrijding. Technisch was'ie nog steeds prima. Ik hoop met de Thesis ook de 300.000 km te halen, of meer.

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar jullie Thesis. Fotootje?

GerritH
Attachments
thesis 02.jpg
thesis 02.jpg (62.75 KiB) Viewed 466 times
thesis 01.jpg
thesis 01.jpg (79.79 KiB) Viewed 466 times
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Unread post by Rino »

Hallo,

proficiat met de verwerving, de auto ziet er helemaal top uit. Echter wel oppassen met een dieselmotor die in 6 jaar slechts 40.000 km reed. Het zou goed zijn te weten tegen welk regime de auto gereden heeft. Want diesels die slechts ritjes van thuis-kerk-supermarkt-thuis maakten zijn vaak vervuild,....
GerritH
Posts: 54
Joined: 31 Jan 2009, 21:48

Re: Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Unread post by GerritH »

Ja dat blijft afwachten. Het is een risico, maar risico's heb je met een Thesis sowieso ;) en dat maakt het ook zo leuk. Vandaag dik 200 km gereden en het rijdt echt fantastisch. Verder al een paar mensen gehad die vroegen of het een nieuw model was! Nog geen seconde spijt gehad van de aankoop. M'n kinderen zijn ook enthousiast. Geen van hun vriendjes heeft zo'n aparte auto.
Teun
Posts: 10
Joined: 13 Jan 2009, 08:47

Re: Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Unread post by Teun »

Kan het zijn dat die vorige week (of die week daarvoor) op woensdag bij Nieuwkoop in Den Bosch op de brug stond, ik vond die velgen al jammer maar gelukkig heeft het met de winterbanden te maken...

In ieder geval gefeliciteerd, ik hoop ook nog ooit een Thesis te mogen rijden, maar rij nu nog vrolijk met een Kappa.
Lancia Kappa LS 2.4 20v 1997 Blu Madras
GerritH
Posts: 54
Joined: 31 Jan 2009, 21:48

Re: Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Unread post by GerritH »

Nee, ze stond vorige week niet in Den Bosch. De wielen met winterbanden zaten erbij, dan zeg je niet nee. Maar de winter is bijna voorbij, dus dan kunnen de orginele 16 inch eronder. Mocht iemand een set nette 17 inch Sportiva's over hebben, dan ben ik wel geinteresseerd.
Devers
Posts: 100
Joined: 21 Dec 2008, 23:05

Re: Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Unread post by Devers »

Mooie kleur! Komt me bekend voor...
Attachments
thesis5.jpg
thesis5.jpg (103.75 KiB) Viewed 466 times
sweetspeed
Posts: 246
Joined: 07 Feb 2009, 13:47

Re: Daar is'ie dan, m'n Thesis (tu)

Unread post by sweetspeed »

Mooi bak, gefeliciteerd.
Maar 40K in 7 jaar, da's wel heel weinig ....en dan is die koppeling wel heeeel erg vroeg aan vervanging toe geweest ???
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”