Baronierijders

Hier kunt u gegevens uitwisselen over FIVA rallies, apparatuur, navigator gezocht, chauffeur gezocht etc etc
Huib Geurink

Baronierijders

Unread post by Huib Geurink »

De kaartleesritten op zaterdagmiddag van de Baronierijders zijn zeer aanbevolen om te oefenen voor het grote (en het kleine) rally werk.). Het inschrijfgeld per rit is € 5 per team en zelden overschrijdt de totale afstand de 100km. Door de vele herconstructies ben je toch een uur of 3 a 4 intensief bezig met kaartlezen.

De A klasse is de moeilijkste (heel moeilijk dus). De C klasse is de makkelijkste. Omdat er de laatste tijd veel beginners zijn is de D klasse weer ingevoerd.

Je hoeft niet met een klassieker te komen. Iedere auto is prima. Nogmaals, zeer aanbevolen.

Zie www.baronierijders.nl
Lolke

Re: Baronierijders

Unread post by Lolke »

Dag Huib,

Helemaal goed, een forum voor historische rallies!
Toevallig ben ik net lid geworden van de Baronierijders. Volgende week zaterdag gaan we voor het eerst meedoen aan zo'n oefenrit. Dit moet een begin zijn van een jaar met veel rally werk in mijn Fulvia 1.3 coupe Rallye uit 1968. Het is me wel tegen gevallen dat veel rallies uit de eerste helft van dit jaar nu al vol geboekt zijn..... :-(
Ben jij 15 februari ook van de partij Huib?

Lolke
Huib Geurink

Re: Baronierijders

Unread post by Huib Geurink »

Hoi Lolke

De 15e ben ik er! CU dan.

Huib
Lucas

Re: Baronierijders

Unread post by Lucas »

Dag Lolke,

Dat volboeken lijkt inderdaad steeds sneller te gaan. Met name de rally's voor het Nederlands Kampioenschap gaan erg snel. In de zomer is de SLS zeker aan te bevelen. Daarnaast vond ik de Ronde om de Zuiderzee ook erg leuk. Deze was ook op enkele delen onverhard.

Groet,

Lucas Polman
Lolke

Re: Baronierijders

Unread post by Lolke »

Gisteren dus onze eerste 'rally' gereden. Voor de D klasse (makkelijkst), was er een stafkaart van omgeving Tilburg met genummerde punten. Deze moesten op volgorde aangedaan worden met vrije route. Door de vrije route dacht ik dat dit erg makkelijk zou zijn. Dit is ons toch enigszins tegen gevallen. Je vergeet dat als je normaal een locatie zoekt, je je met name orienteert op de straatnamen. En die stonden nou net niet op de stafkaarten...
Wel erg leuk en we hebben veel geleerd. Op een gegeven moment waren we de weg echt kwijt en dan is het erg moeilijk om het weer terug te vinden. Je gaat dan denken, ja de straat is iets anders dan op de kaart, maar dit zal hem toch wel zijn, met name als je dan een controlepunt tegen komt. Dit bleek achteraf echter een volgend controlepunt te zijn.
Helaas hebben we de rit niet uit kunnen rijden. De Fulvia liep op een gegeven moment op 3 cilinders en dat leek ons een goed excuus om onze zoektocht te staken (op dat moment reden we door Berkel en Enschot en hadden geen idee waar we op de kaart waren....)
Bij nadere inspectie bleek een bougie zo vet te zijn dat ie niet meer wilde vonken. Na schoonmaken werkte deze weer mee. We moeten nog wel gaan uitzoeken hoe deze zo vet kon worden.
De baronierijders is een zeer geschikte vereniging (zeer aardige mensen) en dit is wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar!

Groeten,
Lolke
Post Reply

Return to “NL12 Historische Rallies op Lancia”