roestplaatsen bij de Lancia Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
Patrick LANTIN

roestplaatsen bij de Lancia Thesis

Unread post by Patrick LANTIN »

Bij grondig nazicht van je Thesis kan je op de volgende plaatsen roestvorming van binnenuit vinden. Motorkap in de plooilijnen onder de motorkap (constructiefout). Achterdeuren aan de lasnaad dak en achterspatbord/frame zie je als je de achterdeuren open doet (slechte las). Kofferdeksel roestblaasjes boven en onder de uitsparing van de plaathouder (fout in de mal, manueel bijgewerkt in de fabriek). Deze zijn van de constructeur uit gegarandeerd door de afdwingbare 8-jarige anti-roest garantie. Gewoon je autodealer op de hoogte stellen en eisen dat er een technisch inspecteur komt. Lancia is verplicht deze te vervangen of te herstellen, zonder bijkomstige kosten. Je rechten AFDWINGEN!
Patrick LANTIN

laat je EPB (handrem) niet vastlopen

Halo

Opgelet bij het vastlopen van de electronische handrem van je Thesis! Als je met de bestuurdersdeur open probeert achteruit of vooruit te rijden, doe je dat best niet! De computer verstaat immers als de bestuurdersdeur openstaat dat de electronische handrem dient opgetrokken te worden. Hierdoor kan er schade ontstaan aan de remklauwen achter, raakt de sensor in de deur beschadigd en kan de backup batterij kuren krijgen. Het gebeure je niet want het voertuig word totaal geïmobiliseerd!
jans

Re: laat je EPB (handrem) niet vastlopen

Unread post by jans »

hallo patrick

wat bedoel je geimobiliseerd ??
Patrick LANTIN

Re: laat je EPB (handrem) niet vastlopen

Door een verkeerde manipulatie van de EPB liep mijn handrem volledig vast (gerforceerd)! Auto niet meer vooruit, niet meer achteruit te verplaatsen. Ik heb motor laten draaien en het noodbatterijtje (in de kofferbak rechts met rode resetknop) liep vol. Ik kon dan weer rijden. Sensoren op remklauw manueel opnieuw afgesteld en alles is perfect nu. (Kostprijs bij LANCIA 1131 Euro)
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”