Lekkage

Discussie en vraagbaak over Thesis
Julian

Lekkage

Unread post by Julian »

Gegroet Lancisten,

De laatste paar weken heb ik gemerkt dat het niet geheel droog blijft in de kofferbak van mijn Thesis. Ik kan echter niet goed achterhalen, hoe er überhaupt water in terecht kan komen, gezien de vorstelijke rubberranden. Het is vooral goed te merken bij het openen van de achterbak; daarop druipt er van verschillende kanten water schijnbaar vanonder de binnenbekleding van het deksel in de kofferruimte. Kent iemand dit probleem? Graag hoor ik wat er aan hapert, zeker met de vakantie in aantocht.
Groeten, Julian
eric

Re: Lekkage

Unread post by eric »

Hoi,Julian
Ken dit probleem is vaker behandeld op lancia duitsland en zelf heb ik dit ook Gehad.
Oplossing,water komt via kentekenverlichtng op de binnen bekleding en bij het openen loopt het
via de kofferdekselbeugels je kofferbak in.
Je moet kofferbakbekleding los maken (Drukknoppen ) verlichting losmaken en met zuurvrije kit afdichten.
Uurtje werk maar afdoende ,en zeker als je parkeersensoren hebt daar die via een module in de rechter-zijde van je kofferbak zit en GEEN water kan verdragen.

MVG
Eric
Julian

Re: Lekkage

Unread post by Julian »

Eric, bedankt voor je snelle reactie. Dit verklaart ook de vochtophoping aan de binnenkant van de kentekenverlichting. Ik had echter niet gedacht dat dit juist de plaats is waar het water binnenkomt, maar waar het uiteindelijk terecht komt. Zal morgen eens onder die bekleding kijken, zeker na je waarschuwing t.a.v. de parkeersensoren; nogmaals bedankt,
Grt. Julian
julian

Re: Lekkage

Unread post by julian »

Hoi Eric,
Laat je nog even weten hoe het is afgelopen met de lekkage. Heb in eerste instantie zelf de hele boel gedemonteerd, zag toen dat er een soort rubber pakking voor de afsluiting moet zorgen. Deze was verweerd, waardoor er water langs loopt zoals je al schreef. Ik vond het toen eigenlijk een beter idee de pakking te vervangen. Dit bleek helaas niet te kunnen; losse pakkingen zijn niet te krijgen.Het komt er op neer dat de gehele verlichtingsunit vervangen moet worden ( 150 Euro). Laat het dus alsnog volgende week dichtkitten; moet toch voor een servicebeurt naar de dealer. Tsja, weggooimaatschappij heet dat geloof ik..
Grt. Julian
eric

Re: Lekkage

Unread post by eric »


Hoi Julian,
Weggooien is bij Lancia vaak goedkoper dan repareren,ben dan ook benieuwd wat zij hiervoor jou in
rekening brengen! Is je thesis van voor 2004 en heb je verder geen klachten.?

GRT,Eric
julian

Re: Lekkage

Unread post by julian »

Hoi Eric,
Ben nog in afwachting van de rekening. Ik heb het in combinatie met een kleine beurt en de APK laten doen, dus wordt het qua arbeidsloon misschien wat ondoorzichtig. Het gaat om een Thesis uit 2002, de 3 liter. 6-cil. Gelukkig de meeste averij in de zes maanden garantie opgelopen. Daarvan zijn een kortsluiting in de dynamo ( dan sta je dus echt stil) en een storing in de automatische handrem het vermelden waard. Momenteel moet de deurkruk van een van de portieren vervangen worden; een mechanisch defektje, wordt besteld en komt ook nog op de eindrekening. Voor zover ik weet doet echt alles het overigens;maar er kan natuurlijk veel kapot met zoveel elektronica aan boord. Maar gelukkig maakt tot nog toe het rijden in deze auto alles goed . Ik laat nog wel even weten wat er voor het dichtkitten in rekening is gebracht.
Grt. Julian
eric

Re: Lekkage

Unread post by eric »


Hoi julian
Heb de zelfde 3.0 uit 09-2002 in emblema uitvoering met nu 39750 km op de teller,2jaar geleden in
Duitsland gekocht,ben er zeer happy mee op een paar elektronica probleempjes na, achterklep sluit
vaker slecht en heb vaker last van EOL Error waarbij div waardes via de boordcomputer niet worden
weergegeven(verbruik,tijd,ed) en de bediening via het stuur wegvalt.
Men heeft bij Lancia nog niets kunnen vinden,maar omdat ik de auto als mijn hobby bezit en niet voor
mijn werk kijk ik eerst zelf wanneer dit probleem zich voor doet zodat men bij Lancia gerichter kan zoeken want vaker 5 dagen alles prima en dan weer 2 dagen deze foutmelding.

GRT Eric
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”