Thesis jtd Motor geluidtje.

Discussie en vraagbaak over Thesis
Martin

Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by Martin »

Heeft iemand hier ervaring met een Thesis JTD die niet aanslaat ?? En als ie wel loopt dat er heel zeg maar heel heel veel herrie geeft ? Dat je eigenlijk denk van hoe kan ie nog lopen eigenlijk. Bang dat de drijfstangen naar buiten komen of krukas op de grond valt. En bij 3000 toeren is er geen vuiltje aan de lucht. Rijdt ook gewoon ( als ie loopt ) trekt goed gewoon zoals het hoort.

Gr.Martin
giancarlo

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by giancarlo »

Vliegwiel gescheurd
Martin

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by Martin »

Nee zo eenvoudig is het niet! Krukas is vervangen ivm met slijtage van lagerschalen. cilinderkop is gede en monteerd. ook nixs te zien. Tis gebeurd na roetmeting. Eerst last dat de thesis niet aansloeg maar daar is nixs van terug te vinden. Na roetmeting 1 dag later dit geluid. Toen de oorzaak lopen zoeken. Alleen krukas vervangen en oliepomp. Geluid het zelfde. Automaat bak los , vacuumpomp los geluid nog steeds aanwezig.Automaat bak vast vacuumpomp er weer op en weg geluid alleen staionair is het weg en op 3000 toeren is het weer terug dus nu anders om. toen dachten ze dieselolie?? Auto naar binnen rijden dieselolie eruit en de nieuwe erin Nu wil ie nooit meer lopen. zoeken zoeken maar geen resultaat. thesis naar importeur en die weten het ook niet meer. weggebracht naar Lancia dealer. Die zegt compressie verlies op meerdere cilinders??? dan zal ie toch aan moeten slaan. Maar nu is ie nog steeds niet an de gang te branden. We praten oven 1 Thesis met 110.000 km !!!!
giancarlo

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by giancarlo »

Dit komt omdat de dealer die er het eerst aan gewerkt heeft een oen is. Die geen verstand van zaken heeft. Het is diep triest dat er zulke onwetende monteurs aan zoiets moois werken.
Martin

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by Martin »

Giancarlo,
Ik heb ff met reactie gewacht totdat we meer wisten/weten.
De eerste monteur daar heeft het niet aan gelegen , de tweede monteur ook niet !!! Maar de importeur heeft foutje gemaakt !! De kleptuimelaars zijn afgebroken dus op 1 of andere manier hebben ze de nokkenas niet op tijd gezet. Voordat deze naar importeur ging waren ze heel en hun hebben met de distributieriem lopen spelen. Dit is nu aan de hand en zo te zien zijn de kleppen heel.Maar de oorzaak van het niet aanslaan is dus nog niet boven water. Eerst 20 nieuwe tuimelaars erin en dan maar eens kijken of en hoe die loopt.
Zoals je al zegt Tis diep triest dat er zulke onwetende (importeurs) monteurs zijn !!!

Gr.Martin

p.s. zodra meer bekend is hoor je het.
Bas K

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by Bas K »

bdp sensor wil nog wel eens de geest geven....Maar zo onwetend zullen ze toch niet zijn???
Martin Beuk

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by Martin Beuk »

Hoi Bas,

We hebben net de kleptuimelaars gemonteerd en meteen weer lopen die motor dus ze hebben echt wat uitgespookt met de nokkenastandwiel !!! Alleen het GELUID zit er nog steeds in . We zijn weer terug bij half December 2007.

Gr.Martin
Alessandro

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by Alessandro »

Wil even de volgende kwijt....
monteurs zijn (nog) mensen gelukkig die ook fouten maken!
heleboel mensen hebben absoluut geen idee wat het tegenwoordig is om monteur te zijn in een werkplaats.
Vroeger kon ook iedereen wel wat met zijn auto doen maar tegenwoordig is het heel anders ik kan er over mee praten want loop al hele tijd mee in de werkplaats
begonnen toe er kleppen gesteld , puntjes vervangen werden en carburateurs afgesteld werden bij iedere beurt tot de rijdende computers van tegenwoordig die om de haverklap storings meldigen hebben
nu monteur zijn betekend, dat je echt passie voor je werk moet hebben anders moet je er absolut niet aan beginnen.
ik weet dat ik tot mijn laaste werkdag altijd cursus moet volgen , o.a introducie nieuwe modellen, nieuwe motoren versnellings bakken millieueisen diagnose trainingen kwaliteits trainingen T.E.C trainingen
Apk etc etc
en dat nog voor een "matig" salaris
wat mij heel erg steekt is dat al te vaak op de Vakmensen in de werkplaatsen word afgegeven op allerei fora op internet om dat ze een keer verkeerde diagnose of handeling hebben verricht.
wel is zo dat er van alles aan gedaan moet worden of fouten en overbodige kosten te voorkomen maar kan altijd gebeuren dat het fout loopt
zo nu en dan heb ik dat ook en mijn motto is dan. eigen fout dus rekening word door de werkplaats betaald en zeker niet door de klant en gewoon netjes uitleggen wat er gebeutd is en de klant gerust stellen dat het goed komt met de auto want het is een stuk techniek en techniek is naar mijn weten (bijna) altijd te herstellen


Groetjes Alessandro Monni
Arnold

Re: Thesis jtd Motor geluidtje.

Unread post by Arnold »

Uiteraard zijn monteurs ook mensen die fouten maken. En het is juist dat het vak van monteur steeds complexer is geworden.

Echter, wanneer je een auto koopt van een bepaald merk (in dit geval Lancia) en je auto wordt onderhouden door monteurs van de merkdealer, dan mag de klant er van uit gaan dat deze merkdealer de auto door en door kent en personeel heeft dat alles over de betreffende auto's weet. de merkdealer is immers het verlengstuk van de fabrikant. De klant koopt een auto, en bij die auto hoort garantie en een merkdealernetwerk en merkdealerwerkplaatsen. Feitelijk is het niet het probleem van de klant dat auto's steeds ingewikkelder in elkaar zitten. Lancia kan simpelweg niet zeggen: u koopt een geweldige auto bij ons, maar bij mankementen moet u het onze merkmonteurs niet kwalijk nemen dat ze niet alles weten want onze auto's zijn ook zo ingewikkeld geworden......

Laat onverlet dat ik wel begrijp dat u persoonlijk roeit met de riemen die u heeft en afhankelijk bent van uw werkgever en de fabrikant.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”