Klapperende vering

Discussie en vraagbaak over Thesis
Derk Evers

Klapperende vering

Unread post by Derk Evers »

Iemand ervaring met een een klapperende achtervering van een JTD/2003? Op een straatweg lijkt het wel alsof alle draagarmrubbers uitgesleten zijn en de uitlaat tegen de bodemplaat aan slaat. Echt harde klappen en geen enkele controle van de schokdempers meer, alles lijkt los te zitten! Dacht dat mijn 166 slecht op korte oneffenheden en verkeersdrempels was, maar de Thesis gedraagt zich echt dan veel slechter. Op een goed wegdek alles prima overigens. Moet ik me zorgen gaan maken of is dit een ''Skyhook'' verschijnsel?
Julian

Re: Klapperende vering

Unread post by Julian »

In hoeverre je je zorgen moet maken weet ik niet, maar je kunt dit volgens mij niet een normaal 'skyhook' verschijnsel noemen. Net als de Kappa laat ook de Thesis zich wel eens incidenteel overvallen door een korte oneffenheid, maar zoeft daarna toch weer gewoon verder. Wellicht een probleem met de sensoren?
Grt. Julian.
PS Rino, de Navteq update werkt voortreffelijk!
Auke

Re: Klapperende vering

Unread post by Auke »

Beste Derk,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Lancia Thesis 3.2 V6 2005.
De auto s al meerdere malen terug geweest bij de dealer in Amsterdam en het probleem is nog niet opgelost. Ze hebben inmiddels van alles geprobeerd: systeem resetten, computer vervangen, sensoren vervangen. Probleem komt telkens na verloop van ongeveer een week of twee terug.

Symptomen:

- alsof de auto geen vering meer heeft of op zijn best een zeer matige vering
- probleem vooral merkbaar in de stad. Op de snelweg gaat het beter
- harde klappen wanneer je over oneffenheden op de weg rijdt.

Graag zou ik contact met je opnemen om ervaringen uit te wisselen. Van mijn dealer begreep ik dat er inmiddels ook een andere Thesis was met hetzelfde probleem.

Ben eigenlijk blij te horen dat ik niet de enige ben. Je begint al bijna aan jezelf te twijfelen als ze het probleem niet kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,

Auke Bakker
bakker@bnadvocaten.nl
rino

Re: Klapperende vering

Unread post by rino »

thx voor feedback Julian
Gergely

Re: Klapperende vering

Unread post by Gergely »

Soms heb ik dat ook (jtd2.4, 2004) maar dan is het weer een hele tijd weg. Echter zo erg als jullie schetsen, ervaar ik het niet.
Note: mogelijk ben ik die 'ander': ik heb dit ook al aangemeld bij mijn dealer in Amsterdam (en dat moet haast dezelfde zijn...)

Gergely
RB

Re: Klapperende vering

Unread post by RB »


Misschien is deze duscussie verhelderend:

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 043&t=2039

Vooral het antwoord van Berlina lezen, die heeft er echt verstand van (schijnt bij een Lancia-dealer in Berlijn te werken en heeft altijd alle technische oplossingen paraat).

met groet,

RB
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”