vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox

Discussie en vraagbaak over Thesis
Gergely

vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox

Unread post by Gergely »

Beste Thesianen,

Na het bellen van de (voice)mailbox via de telefoonfunctie van de Connect, ontvang ik elke keer vreemd sms-jes, waarin alleen het veld Sender is gevuld met 333 of 1214 of een hele reeks cijfers en letters. Het maximale aantal op te slaan sms-jes wordt hierdoor bovendien zeer snel bereikt, die dan weer één-voor-één (!!) moeten worden verwijderd....

Is iemand bekend met dit verschijnsel?

(nb: dit gebeurt niet met dezelfde SIM in een externe mobiele telefoon)
René

Re: vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox

Unread post by René »

Na het verkrijgen van een nieuwe duo simkaart van Vodafone 2/3 jaar geleden kreeg ik ook iets wat er op lijkt. In die zin dat elk SMS'je vooraf wordt gegaan door een 'abacadabra' SMS.
Dus hoewel onhandig om de door jou al genoemde reden heb ik het maar geaccepteerd.
Maar ik sta uiteraard open voor een oplossing.
Welke mobile operator heb jij?

Ciao,
René
gergely

Re: vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox / software update

Unread post by gergely »

Ik heb Vodafone... zo'n 1 1/2 jaar...ook dus een Duo sim...
Ik denk niet dat dit door de operator wordt verstuurd, maar dat het systeem deze zelf genereert..
Daarnaast werkt de voice control ook niet echt lekker...(foutje in manual)
Zijn er uberhaupt eenvoudig updates te installeren van de connect-software? Of is dat link?

Gergely
Julian

Re: vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox / software update

Unread post by Julian »

Heb zelf niet dit SMS probleem, maar ik haak toch even in nu de voice control wordt genoemd. Er zit inderdaad een fout in de manual. In ieder geval krijg ik het niet voor elkaar telefoonnummers oproepbaar te maken via de voice control. Kan iemand mij vertellen wat wel de juiste procedure is om telefoonnummers via de voice control te kunnen oproepen?
P.S. ik heb zelf een duo-sim van KPN, werkt op zich goed; echter regelmatig wordt de kaart niet gelezen en geeft het display aan dat de sim kaart niet aanwezig is. De kaart er even uit halen en opnieuw invoeren lost dit probleem op. Wel vervelend en het kaartje zal op deze manier ook wel niet het eeuwige leven hebben.
Groet, Julian
René

Re: vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox / software update

Unread post by René »

Beste Julian,

Als je mij je email adres geeft dan mail ik je de procedure waarmee het programmeren & oproepen zeker lukt. Het is in de Duitse taal maar ik neem aan dat dit geen probleem zal zijn.

MvG,
René

email: dedra1@wanadoo.nl
Hugo

Re: vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox / software update

Unread post by Hugo »

Ik heb beide problemen met duo Sim. Soms herkent ie de sim niet en ik krijg ook soms vreemde SMS berichtjes binnen. Voice dialling lukt ook al niet niet goed. Fijn hoor, dat Connect. Ik ben zeer geinteriseerd in die (duitstalige) instructie.
René

Re: vreemde SMS-berichtjes na bellen mailbox / software update

Unread post by René »

Beste Hugo,

Als je mij je emailadres geeft dan mail ik je de Teutoonse voicedialing instructie.
Daarmee moet het lukken. De procedure staat gewoon niet goed/compleet in het instructieboekje.

Ciao,
René
gergely

voice control Thesis

Unread post by gergely »

Bij de duitse broeders heb ik het ooit gevonden en het werkt (kan haast niet anders als het een duitse bron is...)

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 682&t=1680
René

Re: voice control Thesis

Unread post by René »

Dit is inderdaad hetzelfde document
Succes verzekerd!

Ciao,
René
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”