Banden

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino

Banden

Unread post by Rino »

Hallo Thesisti,

ik moet gaan denken aan nieuwe banden voor mijn Thesis 2.4 JTD 20V.

Welke banden heb je en zou je opnieuw voor dezelfde kiezen. Waarom ja of waarom nee ? Ik wil de beste banden voor mijn auto rekening houdend met vooral de veiligheid, het comfort, de duurzaamheid,...

En wat kan je me ondertussen aanraden over winterbanden voor de komende winter ?

Kijk uit naar de reacties. Groeten, Rino
Giancarlo

Re: Banden

Unread post by Giancarlo »

Bridgetone turanza!
Martin

Re: Banden

Unread post by Martin »

Echt niet, die van mij 2.4. 20 Emb.Comfort stond op Goodyear 225/50-17 daar heb ik afscheid van genomen heb er nu Michelin Primercy onder WAT 1 VERSCHIL. Voor winterset heb ik Vredestein ook 17 " perfect!
Martin

Re: Banden

Unread post by Martin »

Ik heb nog 16 "l.m. velgen voor je liggen!! mooi voor de winter??
Rino

Re: Banden

Unread post by Rino »

Ik heb maatje 225/50-17 Martin, dank voor het voorstel. Ik was gisteren op rijvaardigheidscursus, lees slipcursus in Lelystad (onwijs interessant) en daar hadden ze reclame voor Vredestein. Ik mocht zelf ondervinden wat het verschil is tussen gewone banden en winterbanden. Zonder winterbanden vanaf het najaar vind ik voortaan 'not done'.
Michelin : ik dacht al dat dit advies snel zou komen.

Bedankt voor de snelle respons, Rino
Martin

Re: Banden

Unread post by Martin »

Voor velgen kan je ff kijken op www.bandenexpress.nl zijn niet duur en goed van kwaliteit kan het evt verzorgen voor je! Leveren niet aan particulieren . Heb zelf foto 080 voor de winter.
René

Re: Banden

Unread post by René »

Rino,

Zoals met alles in het leven hangt het mede af van wat je eisen/wensen zijn.
Ik heb inmiddels meer dan 100.000 Thesis kilometers gereden op 17 & 18 inch wielen met zomerbanden en 17 inch wielen met winterbanden. De Bridgestone Turanza krijgt goede testrapporten maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. De Pirelli P Zero Nero scoort in testen ook altijd goed en dat is de (zomer)band waar ik nu op rijd. Als je een tikje comfort wil inleveren voor een wat strakker rijdende auto dan is de Pirelli een prima keuze op droog EN nat. Hiervoor had ik Michelins Pilot Premacy. Dit is op droog een goede, comfortabele en stille band maar op nat een drama. (dezelfde ervaring had ik met Michelins op mijn Lybra). Zeker bij een auto met veel gewicht in de neus zoals een Thesis 2.4jtd 10V/20V gaat op nat wegdek de neus met de Michelins zeer snel glijden en op droog ook piepen. Let wel: ik praat hierbij over een normale NIET sportieve rijstijl. Als winterbanden heb ik Continental WinterContact. Deze band is mij in mijn eerste seizoen op winterbanden goed bevallen.

Succes met de keuze!

MvG,
René
Giancarlo

Re: Banden

Unread post by Giancarlo »

Mag ik vragen waarom echt niet? Slechte ervaring met Turanza's...?
Henri

Re: Banden

Unread post by Henri »

Heb je daar ook een foto van? Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet! (17 of 18 inch?)
Rino

Re: Banden : conclusie

Unread post by Rino »

Hallo. Dankt aan ieder die hierop antwoordde.

Ik zette mijn vraag eveneens op het duitse en italiaanse forum. Heb ondertussen wat info bij elkaar gekregen waardoor ik kan concluderen.

Het lijkt me het mooist de Pirelli P Zero Rosso te monteren. René merkte op dat je dan wat aan comfort moet inleveren. Dit klopt voor de Nero omdat dit een meer sportieve band is. Daarom heeft Pirelli nu blijkbaar de Rosso. En onder deze auto passen heus italiaanse schoenen, dan vergeet het thema romantiek ook niet.
We zullen zien. Laat nog wel rapport wat mijn bevindingen zijn.

Voor de winter blijf ik bij mijn eerste gedacht. De Vredestein Wintrac Xtreme. Deze band heeft volgens mij absoluut de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Beste groeten, Rino

zie ook :
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 568&t=4568
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 304&t=6304
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”