Begin van het einde?

Discussie en vraagbaak over Thesis
Willem L.

Begin van het einde?

Unread post by Willem L. »

In de Auto Telegraaf lees ik dat de V6 versie van de Thesis uit produktie gaat. Deze motor zou niet zo goed bij het type auto passen??? Volgens mij is dit de enige motor die goed bij de Thesis past!
De nadruk komt nu op de diesel uitvoeringen te liggen.
Volgens mij is dit het begin van het einde. Nu de V6 uit produktie. Volgend jaar de rest van het gamma.
En natuurlijk net als bij de Lybra geen opvolger klaar hebben.
Wat wordt er verder als nieuws gebracht? Een in 2 kleuren gespoten Yp en Muso. Wie zit daar op te wachten?

Een bezorgde Kappa rijder.
Dick

Re: Begin van het einde?

Unread post by Dick »

Ik zag idd dat de V6 uit de prijslijsten was,erg jammer,want de Alfa V6 is de mooiste die er is in Autoland!
Maar hoe rijdt een Thesis turbo dan?
dirk.

Re: Begin van het einde?

Unread post by dirk. »

Geen idee, ik hoop dat dit mijn volgende word, een 2l turbo met 185 pk.....
De vraag is of ze nog Thesissen gaan maken want volgens mij bestaat het model al zeker van 2001.......dwz. gaat het model kortelings veranderen,???? en de motoren ook ???? niemand weet het blijkbaar, zelfs de Lancia- autoverkopers niet, da's wel frustrerend...........heb al Thesissen gezien op foto met zelfs 4 koplampen ipv 2 en een Thesis coupé !!!! is dat de toekomst ? wie zal het zeggen ......
afwachten maar.....
Thomas

Re: Begin van het einde?

Unread post by Thomas »

Bij aanschaf van mijn 2e hands kappa heb ik proefgereden in een vroege 2.0 turbo 4 cylinder (laatste ontwikkeling van het Lampredi blok voordat op de 5 cylinder werd overgestapt), 215 pk. Prachtige motor, maar past helemaal niet bij zo'n auto, veel te nerveus, voortrein gaat alle kanten op (ben uiteindelijk voor de 2,4L 175 pk gegaan, past veel beter). Vooral gezien de massa van een thesis zou ik eerder denken aan hoog koppel, dan is focus op diesel wel logisch. Weet iemand trouwens waarom het 5-cylinder 2,4L blok geheel uit het gamma is verdwenen? ik vind het zelf een bijzonder overtuigende motor.
Willem L.

Re: Begin van het einde?

Unread post by Willem L. »

Wordt nog steeds gebruikt in de Fiat Stilo Abarth.
Rudy thema turbo LX

Re: Begin van het einde?

Unread post by Rudy thema turbo LX »

Weet je het oude blok uit de Delta / Thema, had in alle thema uitvoeringen en kappa uitvoeringen al een automaat moeten zijn.

Dat hootd nu eenmaal bij zoon limo !!!
Harry

Re: Begin van het einde?

Unread post by Harry »

Nou Dick, ook dat rijdt prima. Heb recent mijn Kappa turbo (4cil) omgewisseld voor een Thesis turbo.
Thesis 5 cil. is fluisterstil en rijdt als zescilinder. Is in mijn ogen meest sportieve Thesis. Handbak (6 versnellingen) en als je dat wil rijdt de auto ook sportief. Trekt dan geweldig door in alle versnellingen, maar auto nodigt er niet toe uit. Heb nog een Thema V6 gehad met de 3.0 alfamotor. Tja, dat was andere koek. Hing aan het gas en wilde constant harder met als gevolg veel boetes en niet te vergeten enorme brandstofnota's. Maar ben het met je eens: fantastische motor.
Thesis is natuurlijk vooral een schitterend ontwerp en lijkt ook op geen enkele andere auto. Is exterieur nog enigszins omstreden (niet iedereen is gecharmeerd van voorzijde), interieur is zonder meer oogstrelend. Het understatement van mijn kappa is wel weg trouwens, je valt enorm op met een Thesis. Maar ja wat wil je: de auto is zeldzamer dan een Ferrari.
Jan

Re: Begin van het einde?

Unread post by Jan »

Ik heb nu reeds 105.000 probleemloze Thesis kilometers achter de rug met een
2500 Diesel automaat(175pk), gewoon een geweldige wagen! Ik ben regelmatig met een
trailer op schok en moet dan wel echt oppassen om de belgische polite niet te uit te dagen. Ik heb steeds het gevoel dat mijn Thesis meer vermogen heeft dan opgegeven door de constructeur (maar dat kan
natuurlijk niet). Ik heb reeds een paar grotere Lancia's versleten (Thema SW 2000 i.e. Automaat en Kappa SW 2400 i.e. Automaat) en moet toegeven dat de Thesis een ongelooflijk fijnere wagen is om mee te rijden. Ook waar is dat je met een Thesis nergens ongemerkt voorbij gaat. Je komt beter niet waar je niet gezien wil worden.
Jammer dat ze er bij Lancia op het vlak van de verkoop zo'n knoeiboel van gemaakt hebben.
Ik vernam dat de Thesis nog tot 2008 in productie moet blijven (contracten met toeleveranciers)
Gegroet
Koen

Re: Begin van het einde?

Unread post by Koen »

Ik herinner me de lancering in België op het autosalon in Brussel.
De Thesis stond ver van het "plebs" opgesteld, je kon er niet aan of bij. Sommige "welgestelden" hadden een uitnodiging gekregen om, op "de etage", een VIP kennismaking met het nieuwe model te krijgen.
Het "plebs" moest het doen met niet-geinteresseerde hostessen die zelfs geen zin hadden om een folder/catalogus te geven van het "instapmodel" van hun gamma (de Y).
Vermits van die VIP's blijkbaar weinigen een Thesis in het volgende jaar gekocht/geleasd hadden, mocht de Thesis "nederdalen" naar het "plebs".
Bij de opening van een Lancia-Fiat-Alfa filiaal in Wijnegem stond de Thesis centraal opgesteld in de showroom. Iedereen die wou, kon met eender welke kledij achter het stuur kruipen. Plaatsnemen op de prachtige lederen zetels en met alle knopjes "spelen" zoveel men wou. Van jong tot oud.
Wat een verschil met amper een jaar ervoor !

Maar ja, als je achter een koffie vroeg, hadden ze alleen koude koffie van de dag ervoor...
De nederdaling was een neergang geworden.

Triestig.

Koen
Dick

Re: Begin van het einde?

Unread post by Dick »

Harry,

Tegen de tijd dat ik een Thesis kan aanschaffen,ga ik met beide es rijden,ben wel heel benieuwd hoe die 5 cil rijdt,de V6 weet ik al,maar wil de boel goed vergelijken.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”