parkeersensor van slag?

Discussie en vraagbaak over Thesis
rb

parkeersensor van slag?

Unread post by rb »

Waarde Thesis-bezitters,

Al een paar weken rijd ik met veel genoegen hier in Praag rond met mijn Thesis. Elke keer als ik terugkeer naar de auto staan er groepjes bewonderaars omheen.
Het enige probleem is de parksensor. Als ik de auto start en de automaat in de achter- of vooruit zet begint de pieper te loeien. Het lampje van de parksensor brandt en als ik wegrijdt duurt het nog minimaal 10 seconden voor de sirene ophoudt. Ook als ik ergens rij en achteruit moet begint direct bij het inleggen van de achteruit het geloei opnieuw. Het houdt alleen op als ik op het knopje van de parksensor druk (waarvan het lichtje dan uitgaat).
De parksensoren functioneren ook alleen als het lampje uit is. Verder zijn er geen foutmeldingen, de sensoren zijn schoon.

Heeft iemand een idee? (vóór ik naar de dealer in Duitsland ga).

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groeten,

rb
jan

Re: parkeersensor van slag?

Unread post by jan »

Beste rb,
heb ook wel eens last van die parkeer sensor. Je moet hem telkens opnieuw uitschakelen! Ik denk dat ze die sensor zo gevoelig gemaakt hebben om de bumpers van krassen te vrijwaren.
Geniet van uw Thesis het is een bijzondere en zeer fijne Lancia.
Groeten,
Jan
rb

Re: parkeersensor van slag?

Unread post by rb »

hallo Jan,

de auto is fantastisch.
De parkeersensor begint echter pas te werken als ik het knopje (en het lampje) van de parkeersensor uitzet! Daarvoor is een ononderbroken toon te horen, ook als ik bij wijze van spreken in een weiland sta en in in de wijde omtrek is geen object te zien en ik schakel in de achteruit. Het is niet de waarschuwingstoon want die schijnt maar 4 seconden te duren.

Sodeju hoe leg je zo iets uit? En dan ben ik al geen liefhebber van gebruiksaanwijzingen.
rb

Re: parkeersensor van slag?

Unread post by rb »

Het was inderdaad de nummerplaathouder aan de voorkant , die te breed/dik was en waar de sensoren op reageerden bij elke schakeling. Bedankt Daniel!
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”