Banden

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Arie van Dijk

Banden

Unread post by Arie van Dijk »

Beste mede Kappa-ers,

Het is zover, eindelijk mogen die gecupte Michelin Primacy's eraf en mogen we weer wat nieuws eronder. De auto had op het moment van aankoop ook al gecupte Vredesteinbanden die ik gelijk heb vervangen voor deze. De garage gevraagd de uitlijning te controleren wat schijnbaar niet is gebeurd.
Navraag leert dat de ene auto in combinatie met banden meer last heeft van cuppen dan andere.

Om niet na 15k weer met eieren te rijden heb ik hier en daar al een beetje geïnformeerd maar zie onderhand door de bomen het bos niet meer.

Gerrit heeft me reeds de Kumho KH15 aangeraden.
Een vakgarage heeft me de Bridgtone Turanza ER300 aangeraden.

Wie wil zijn bandenervaringen met mij delen? Zowel positief als negatief natuurlijk.

Alvast bedankt.

Arie van Dijk
Martin

Re: Banden

Unread post by Martin »

Michelin M3/A gaat echt het beste in de 205/60-15 serie.

Gr.Martin
Rik

Unread post by Rik »

Hoi Martin. Op vakantie? zo te zien aan je ip adres?? :)
Zo ja, maak er wat van!
Groet
Rik
Jean Paul

Unread post by Jean Paul »

Na een groot onderhoud van mijn Kappa 3.0 sedan werden de Pirelli P7 (205/55 R16 91W) die achteraan lagen op de vooras gemonteerd. Achteraan voldeden deze rubbers wel, maar vooraan gaven ze een vaag stuurgevoel, vooral bij het nemen van bochten. Nochthans komt deze band steeds als een van de betere banden uit de bandentesten.
De Pirelli's zijn weer naar de achteras verhuisd en vooraan zijn 2 nieuwe Firestone Firehawk SZ90 gemonteerd . Gezien de SZ90 nog maar pas op de markt is zijn er nog geen bandentests beschikbaar.
Deze banden geven een duidelijk beter stuurgevoel bij sportief rijden en zijn ook duidelijk stiller en comfortabeler dan de Pirelli's.
Ze zijn dus een betaalbaar alternatief voor de Continentals, Bridgestones en Michelins.

mvg,
Jean Paul
jorgen

Unread post by jorgen »

Ben nog steeds heel happy met de Conti Premiums
Joachim

Unread post by Joachim »

Heb nieuwe Dunlop SP Sport Maxx (225/40 R18) laten monteren en ben er heel tevreden van.
Martin

Unread post by Martin »

Ja Rik ben ff an het uitrusten van al die K's die bij mij op de brug zijn geweest !!!

Gr.Martin
jorgen

Unread post by jorgen »

18" ???? Hoe krijg je dat er in godsnaam onder? Ik moet met drie man achterin al heel rustig over de drempels met 16"?
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”