autospiegels
autospiegels
Na grondige controle blijkt dat één van mijn spiegels van mijn Kappa 1995 kaopt is. Nu heb ik twee tweedehandsspiegels besteld. Kan iemand mij vertellen hoe ik de oude spiegels moeten vervangen voor de nieuwe. ( inclusief stekkeraansluiting?
Re: autospiegels
Ja daar staat hoe je de spiegels moet ontmantelen. Ik bedoel de totale spiegel vervangen.
Aan de interieurkant van de deur zit een kap thv de plaats waar de spiegel gemonteerd zit.
Als je deze eraf haalt (ws moet je de hele portierbekleding eraf schroeven) kun je wat schroeven losdraaien en dan kun je je spiegel er zo afhalen.
Weet niet waar de stekkeraansluitingen zitten, kan zijn dat je de kap van de buitenspiegels moet loshalen en daar de stekkers even lostrekken.
Wat heb je betaald voor 2 spiegels als ik vragen mag?
Als je deze eraf haalt (ws moet je de hele portierbekleding eraf schroeven) kun je wat schroeven losdraaien en dan kun je je spiegel er zo afhalen.
Weet niet waar de stekkeraansluitingen zitten, kan zijn dat je de kap van de buitenspiegels moet loshalen en daar de stekkers even lostrekken.
Wat heb je betaald voor 2 spiegels als ik vragen mag?
1) De hele deurbekleding eraf halen. Voorzichtig met die plastic kap er zitten wat bevestigingslippen aan die makkelijk afbreken.
2) Trek voorzichtig de plastic "vochtbarriere" los aan de voorkant van het portier.
3) De stekker zit onder de plastic vochtbarriere aan de voorrand van het portier, ongeveer op halve hoogte.
4) Daarna de drie bouten van de spiegelbevestiging losdraaien en je kunt het hele ding demonteren.
5) Montage in omgekeerde volgorde.
Suc6.
2) Trek voorzichtig de plastic "vochtbarriere" los aan de voorkant van het portier.
3) De stekker zit onder de plastic vochtbarriere aan de voorrand van het portier, ongeveer op halve hoogte.
4) Daarna de drie bouten van de spiegelbevestiging losdraaien en je kunt het hele ding demonteren.
5) Montage in omgekeerde volgorde.
Suc6.
Het is gelukt. Met dank voor de uitleg. Ik heb 60 euro per spiegel betaald. Via onderdelenzoeker in Groningen. Meeste aanbieders zaten hoger in de prijs. Alles beweegt en klapt weer in.
Heb mijn kappaatje weer in optimale staat gebracht. Nieuwe bougies. Ook nog effe voor 800 euro alle riemen en spanners en filters en olie etc. Nieuwe ruitenwissers en nieuwe banden. Airco gecontroleerd en gevuld.
En nu deze zomer maar effe genieten van het comfortabele rijden. Want man, man wat rijdt dit fijn. Wat een superwagen is de Kappa.
Heb mijn kappaatje weer in optimale staat gebracht. Nieuwe bougies. Ook nog effe voor 800 euro alle riemen en spanners en filters en olie etc. Nieuwe ruitenwissers en nieuwe banden. Airco gecontroleerd en gevuld.
En nu deze zomer maar effe genieten van het comfortabele rijden. Want man, man wat rijdt dit fijn. Wat een superwagen is de Kappa.