velgenmaat?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Roger

velgenmaat?

Unread post by Roger »

hallo kappaliefhebbers,ik kan een setje dikke wielen kopen van iemand,maar die hebben onder een volvo 940 gezeten. weet iemand of dit past qua et waarde en naafgat? steek is goed. roept u maar!
Percy

Re: velgenmaat?

Unread post by Percy »

Hoi,

heb ff gekeken voor je. ET waarde moet kunnen, want volvo 940 heeft ET 25 en kappa ET 31.
Hangt natuurlijk ook af hoeveel j (hoe breed) de velgen zijn en hoe breed de banden zijn.
Ik heb zelf 7,5jx17 inch ET 30. En heb spoorverbreders van 15 mm ertussen, dus dat maakt ET 15.
Heb wel mijn wielkasten uit laten rollen.
Alleen is het naafgat bij volvo 65.1 en bij de kappa 58.1 dus dat is wel een probleem. Zitten er geen losse ringen in de velgen? Die kun je dan nl. los kopen voor naafgat 58.1. Kost ongeveer 20 euro.
Als er geen ringen inzitten kun je wel passend laten maken. Heb ik ook gedaan. Dan boren ze het gat uit zodat er een ring in past. Kostte mij 120 euro, maar heb nu een adres waar het 60 euro kost.

Wat voor velgen zijn het eigenlijk?

Percy
Jur

Unread post by Jur »

De Kappa heeft 5x108
Bijna het volledige Volvo-arsenaal (zoals 740/760, 850, 940/960, S60, S70/V70, S80, S90/V90 en V70XC) hebben inderdaad ook 5x108. Je zou zeggen dat dit dus past.......... De Kappa heeft een et waarde van 35 maar de Volvo heeft 18.
Om precies te zijn:

PCD -OFFSET- CENTER BORE -BOLT & NUT
LANCIA KAPPA
5x108 35, 38 58.1 B 12x1.25 L28
De 940 gaat naar:
5x108 18, 20 65.1 N 12x1.5

is toch wel een verschil. Met name het hart en de boutjes....
Percy

Unread post by Percy »

Volgens mij heeft kappa et 31 en volvo 940 et 25. Scheelt maar 6 mm
En bouten zijn gewoon te bestellen voor ongeveer 40 euro. Maar misschien passen de originele wel
Roger

Unread post by Roger »

de velgen van die volvo hebben een et waarde van 43. dit zijn ook aftermarket velgen. ik denk dat ze aan gaan lopen aan de binnenkant. ik gebruik liever geen spoorverbreders .
Roger

Unread post by Roger »

ze staan op marktplaats,zijn een soort 5 spakers.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”