Ook aan de beurt (schokbrekers)

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Ook aan de beurt (schokbrekers)

Unread post by Marcel »

Helaas, ook ik ben met m'n Kappa SW dus aan de beurt mbt het vervangen. 1 is zo lek dat de olie er gewoon langs loopt........

Had een jaar geleden nog zo aan de dealer gevraag of de schokbrekers goed waren toen ik m'n Kappa daar kocht.......
Enfin, de garage waar ik de Kappa heb gebracht (ook een dealer maar dan van een ander merk) kan eventueel aan alternatieve schokbrekers komen dat aanzienlijk scheelt........... Ze gingen nog uitzoeken hoe het verder zat met dat 'level'-systeem of hoe dat dan ook heet.

Heeft iemand daar ervaring mee (met plaatsen van andere schokbrekers)?????
Dat dat 'level-systeem misschien niet meer werkt lijkt mij geen probleem toch?

Saluti!
willem

Re: Ook aan de beurt (schokbrekers)

Unread post by willem »

Ik heb onder een gewone kappa schokbrekers van de alfa 164 laten modificeren van monroe, langere weg, grotere schotel en dus veel meer capaciteit met extra grote veren, enig nadeel je moet een gat voor een boutje opwerken en uiteraard veren tegelijk vervangen maar dan heb je ook veel meer capaciteit
Dylan

Unread post by Dylan »

Hi Willem, waar heb je dat laten doen of heb je het zelf gedaan?
Marcel

Unread post by Marcel »

Mmmm interessant! Maar met 'een gewone Kappa' bedoel je dan de sedan-versie? Zo ja, had die ook origineel van die automatisch verstellende schokbrekers? Anders betwijfel ik of het bij de SW wel kan. Groeten.
willem

Unread post by willem »

Nee was een gewone maar voor probleemgevallen (ondergetekende rijdt gas en belasting schokdempers hoger) had milano een bedrijf waarheeen ze verwezen en die gaf een maatje van mij het advies en die heeft het weer uitgevoerd

Overigens de poten zijn monroe sensatrek voor alfa 164 met speciale verzwaarde veren dus geen hulpveren

Overigens ben ik waarschijnlijk hierdoor de enige kappa rijder die geen hangende kont heeft en zeker binnen het genre lpg rijders
Dylan

Unread post by Dylan »

hahaha, dat klopt ja, Kappa's op LPG liggen meestal erg laag van achteren.... Welk bedrijf was het dat Milano je heeft aangeraden?
Marcel

Unread post by Marcel »

Hoi Willem,

Die schokbrekers van die Kappa van jou, waren dat hydrolische zelf stellende??? Of andere. Ben namelijk benieuwd of ik die schokbrekers van een 164 ook kan plaatsen..................

Groetjes
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”