carterpan eraf

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Thomas

carterpan eraf

Unread post by Thomas »

Hallo allen,

ik zit (al enige jaren) met een carterpan die er niet af te krijgen is - vermoedelijk over de hele flens met vloeibare pakking ingesmeerd en met volle kracht alle boutjes aangedraaid. De vraag is nu hoe ik die het beste eraf krijg; een houtbeitel is me al aanbevolen, maar ik zou niet graag de motor-kant flens beschadigen. Ik heb nog een andere carterpan liggen, dus (voor de carterpan) irreversibele middelen zijn eventueel geoorloofd. Mocht iemand eenzelfde probleem hebben gehad hoor ik heel graag hoe hij dat heeft opgelost (of wat ik absoluut niet moet doen, ook handige informatie).

Bedankt
Huib

Re: carterpan eraf

Unread post by Huib »

Warm maken? Niet met de vlam maar met de turbo feun!

Of als verder niks werkt, M7 boutjes en tap halen. M7 draad snijden in M6 gat(en) in de flens van de pan en dan M7 boutje(s) er in draaien.
Huib

Unread post by Huib »

Of beter: op een paar plaatsen van boven af er een M6 boutje in draaien tot de scheiding tussen carter en pan. Dan van onder M7 tap er in draaien. Die bijt zich vast in de pan en drukt dan de pan los wanneer ie het boutje raakt.
Thomas

Unread post by Thomas »

Bedankt voor de originele tip Huib; zo kan ik inderdaad spanning op het geheel zetten terwijl ik met de fohn de zaak verhit. Met enige mazzel komt niet alleen de pan los maar ook nog eens heel/herbruikbaar.
Huib

Unread post by Huib »

Niet allen origineel, maar vooral briljant!
william

Unread post by william »

Is het nu gelukt???
Thomas

Unread post by Thomas »

ja, maar verhitting hielp niet, dus maar andere methode gebruikt (die jij al een hele tijd geleden voorstelde). Zie recente posting op engelse forum (22/1/07) en site van PdeRL.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”