Beste
Mijn wagen trekt weg (naar rechts) als ik gas loslaat en wil stevig naar links als ik op de gas trap.
Heb gemerkt dat er wel wat speling op het stuur zit, maar niet overdreven veel.
iemand suggesties?
Merci
Bart
wegtrekken auto
Re: wegtrekken auto
Hallo Bart,
Dit heb ik ook gehad en de oorzaak was speling in het stuurhuis.
Wanneer je een voorwiel opkrikt voel ja dan speling op je voorwiel?
Zo ja ; accu weghalen, bovenop het stuurhuis de contramoer losdraaien en vervolgens met een schroevendraaier de speling eruit halen.
Als dit het euvel is: succes.
Groet Frank
Dit heb ik ook gehad en de oorzaak was speling in het stuurhuis.
Wanneer je een voorwiel opkrikt voel ja dan speling op je voorwiel?
Zo ja ; accu weghalen, bovenop het stuurhuis de contramoer losdraaien en vervolgens met een schroevendraaier de speling eruit halen.
Als dit het euvel is: succes.
Groet Frank
Ik heb dit ook gehad; bij mij lag het aan een sturrstang. Succes!
Zowel Frank als Bob geven een van de mogelijkheden.
Mogelijk zit er dus wat speling op het hulpstuurhuis. Met de stelbout is alleen de axiale speling weg te regelen. Als de bussen versleten zijn dan moet je nieuwe draaien.
Of dus een van de stuurkogels hetzij een van de kogels aan de centrale spoorstang hetzij een van de kogels aan het instelbare stangetje.
Je kunt proberen met het russische gereedschap een klap op het dekseltje van de rotte kogel te geven. Daarmee druk je de spiraalveer weer wat aan. Als de cups echt kapot zijn helpt dat niet echt, maar vaak wel net lang genoeg voor een eventuele keuring.
Het kan ook nog zijn dat een van de bussen van de draagarmen rot is.
Mogelijk zit er dus wat speling op het hulpstuurhuis. Met de stelbout is alleen de axiale speling weg te regelen. Als de bussen versleten zijn dan moet je nieuwe draaien.
Of dus een van de stuurkogels hetzij een van de kogels aan de centrale spoorstang hetzij een van de kogels aan het instelbare stangetje.
Je kunt proberen met het russische gereedschap een klap op het dekseltje van de rotte kogel te geven. Daarmee druk je de spiraalveer weer wat aan. Als de cups echt kapot zijn helpt dat niet echt, maar vaak wel net lang genoeg voor een eventuele keuring.
Het kan ook nog zijn dat een van de bussen van de draagarmen rot is.