resonanties

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
H.J. van Overvest

resonanties

Unread post by H.J. van Overvest »

Betr. Fulvia 1.3 1e serie.Tussen 3000 en 4000 rpm zitten een aantal luide resonanties, motor loopt verder goed,liep ook goed in de verrotte auto waar die uitkwam. hoe kritisch is de kwaliteit van de rubber steunen?
Huib Geurink

Re: resonanties

Unread post by Huib Geurink »

Zijn het uitlaat resonanties of komt het echt uit de motor?

Wat wel eens resoneert is het lekbakje on de de carbs.

Als de rubbers verrot zijn kan de uitlaat ergens tegen aan komen.

Is er geen bout gevallen op het stuk uitlaat met de dubbele pijp?

Zitten de twee rubber busjes in het luchtfilter?
koos

Unread post by koos »

Op de terugweg van vakantie uit italie is de uitlaat steeds meer gaan resoneren bij ong.3500tpm als ik op de motor afrem,hij komt volgens mij nergens tegen aan,ik denk iets los in de demper,wie heeft dit al eens bij de hand gehad?
Gr. Koos uit Tuk
Henk Broekhuijsen

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Hopelijk een goed vakantie gehad Koos, ik heb hetzelfde met resonanties, allereerst denk ik dat er in mijn dwars gemonteerde demper een schotje los zit en als ik mijn S1 niet voorzichtig op de brug rijd dan wordt het lange rechte voorstuk tegen de bodemplaat gedrukt net op het punt waar de verbindingsklem zit.
De rechte pijp loopt altijd al dicht tegen de bodemplaat aan.
De resonantie van het schot verdwijnt na opwarming en het tegen de carosserie aanlopen van de rechte pijp lossen we op met een crowbar.
Weet iemand of CSC uitlaten een goede vervanger zijn voor een Fulvia en of het iets toevoegt aan de klankkleur, mvg Henk op een vroege mooie toer-zondag.
koos

Unread post by koos »

We hebben 4808km vakantie plezier gehad met ons coupeke,elke morgen stond hij weer te trappelen van ongeduld om welke klim er op het programma stond.
een lekke band gehad,verder een verbruik van 1:13 gemiddeld,een halve liter olie verbruikt en overal loodvrij 95 getankt zonder een spoor van detoneren of slecht lopen.,ook niet de terugweg 1200km in een dag vanaf het gardameer.
Gr.Koos uit Tuk
Bob Rockland

Unread post by Bob Rockland »

>Is er geen bout gevallen op het stuk uitlaat met de dubbele pijp?

Dat heb ik weleens gehad!! Hahaha, had al bijna nieuwe uitlaat besteld, toen ik toch maar even onder de auto keek. Ligt er een bout netjes tussen de twee pijpen met de schroefdraad naar beneden zeg maar, gezellig te resoneren.

groet
Bob
H.J. van Overvest

De motorsteun rechts voor zat verkeerd om waardoor de motor er onder spanning in stond en de bouten links , denk ik, tegen het subframe resoneerden. Gecorrigeerd, aanzienlijke verbetering, maar nog niet helemaal opgelost. Ik heb de indruk dat de motor er niet goed in staat, de carburateurs staan namelijk niet horizontaal, hellen naar links, zelfs nadat ik de twee steunen links 1 cm opgehoogd heb.
Vraag; horen de carburateurs exact horizontaal te staan en wat zijn er verder nog voor stelmogelijkheden voor de positie van de motor?
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

De carburateurs horen op 4 graden te staan.

Van de steun die met 4 M8 bouten aan de motor zit en waarmee ie op de twee rubbers ligt zijn er tenminste 2 verschillende versies. Waar het verschil precies in zit weet ik niet maar als je net de verkeerde combinatie hebt krijg je het nooit goed.
H.J. van Overvest

Huib, bedankt voor je deze tip. Deze auto's houden niet op me te verbazen... Alleen.., de motor helt naar links. Om de carburateurs 'level' te krijgen moet ie daar dus omhoog, echter dan komt ie zover omhoog dat de motorklep niet meer dicht zou kunnen. Het luchtfilterhuis heeft nu al slechts een paar mm speling. Bestaan er van het achterdeel v/h subframe waar de bak op ligt ook meer versies? Als dat een cm lager zou liggen dan is de zaak opgelost.
De auto is overigens schadevrij en er zitten geen 1e en 2e serie onderdelen doorelkaar gemonteerd
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”