Ik heb geen ontsteking. Na een vluchtige controle blijkt dat er aan de bobine (van het trafo-vorm type) een stuk kunststof (bakeliet ?) afgebroken is, daar waar de kabel, welke van de stroomverdeler komt, aangesloten wordt. Als ik de kabel aansluit en ik schuif het rubber hoosje over het toetje, blijft er nog een deel van het koper zichtbaar. Kan daar de boosdoener zitten ?
Indien ja , dan denk ik dat dit moeilijk te herstellen is. Nieuwe bobine dan maar ?
De wagen is een coupé volumex. De bobine een Marelli 12 V - 15 1
bobine
Re: bobine
Ik denk dat je best van al de kap vervangt (als je hem apart kan verkrijgen) want ik denk niet dat je dit kan vermaken :s
Kap en body zijn uit één stuk gegoten en blijkbaar niet te demonteren.
als punten en zo goed zijn en het alleen nog de bobine kan zijn zou ik meteen een nieuwe monteren (weet je het ook zeker); is niet in onderdelen te krijgen, maar een normale bobine kost twee tientjes
Nog wat meer info betreffende mijn "electrische" situatie.
Bij het opzetten van mijn contact, gaat er geen enkel lichtje op het dashboard branden.
Lichten en verstralers doen het wel. Motor draait maar slaat niet aan. Geen ontsteking.
Alle zekeringen OK. Knipperlichten doen het ook niet.
Kan iemand met deze beperkte info een diagnose stellen ?
Intussen volg ik de raad op van Pieter en haal me eerstdaags een nieuwe bobine.
Bij het opzetten van mijn contact, gaat er geen enkel lichtje op het dashboard branden.
Lichten en verstralers doen het wel. Motor draait maar slaat niet aan. Geen ontsteking.
Alle zekeringen OK. Knipperlichten doen het ook niet.
Kan iemand met deze beperkte info een diagnose stellen ?
Intussen volg ik de raad op van Pieter en haal me eerstdaags een nieuwe bobine.
Hoi, Bob
Ik weet niet of je het probleem al hebt opgelost, maar het kan ook de verdeler zelf zijn.
Ik heb een Hpe Volumex en heb de verdeler vervangen, omdat de isolatie van de bedrading uitgehard
was en daar kortsluiting maakt. Dit kun je niet van buitenaf zien hiervoor moet je de verdeler
uitelkaar halen. Succes met het oplossen.
M.v.g. Menno
Ik weet niet of je het probleem al hebt opgelost, maar het kan ook de verdeler zelf zijn.
Ik heb een Hpe Volumex en heb de verdeler vervangen, omdat de isolatie van de bedrading uitgehard
was en daar kortsluiting maakt. Dit kun je niet van buitenaf zien hiervoor moet je de verdeler
uitelkaar halen. Succes met het oplossen.
M.v.g. Menno