versterkte draagarmbussen: iemand ervaring mee?

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
yvo van der meulen

versterkte draagarmbussen: iemand ervaring mee?

Unread post by yvo van der meulen »

Heren

Ik ben voornemens mij evo 1 te voorzien van versterkte draagarmbussen (en de rest van alle stabilisatorstangrubbers ook maar in een keer).
Deze kan ik krijgen van Polyurethaan, een set kost 250 euro (merk=Powerflex uit engeland)(set=alle bussen v.d. auto dus)
Heeft iemand ervaring hiermee?
Of is het zo dat hierdoor juist de krachten te direkt op de carroserrie worden over gebracht? en daardoor de bekende scheurtjes ontstaan in de dorpels, bij de deuren etc?
Die normale rubberen bussen van Lancia zijn zo snel versleten.

Groeten Yvo.
Dieter

Re: versterkte draagarmbussen: iemand ervaring mee?

Unread post by Dieter »

Kheb al een jaar zo een setje liggen, maar nog nie de tijd gevonden om ze te monteren :s ...
yvo van der meulen

Okee ik heb ze inmiddels besteld, Powerflex uit engeland, erg lange levertijd.

Heb jij er geen last van dat je banden sneller slijten? Toch zonde van nieuwe banden. Ik heb het ook al bij de Nuovo HF gehad: draagarmen snel uitgelubberd... gelukkig zijn er voor de evo deze bussen op de markt...
Ik doe het ook preventief hoor, zo erg is het nu nog niet, maar je ziet de armen al een beetje heen en weer gaan in de beugels (aan voorzijde auto tenminste). Als je er vanuit gaat dat je uitlijning voor 0 -2 mm toespoor is, das hooguit 1mm aan elke kant, kan de auto theoretisch dus nooit goed sporen als er al speling op je bussen zit... praktisch moet ik zeggen dat ik er (nog) niks van merk. Hij rijd nog erg goed vooruit en trek niet naar een kant.

Groeten Yvo
David

Unread post by David »

Beste Yvo,

Twijfel over dezelfde aankoop, ik zal even wachten op jouw ervaring ;-)... momenteel zitten er terug originele lancia stukken op....

Ga jij as zaterdag naar zolder?

Groeten,

David
yvo van der meulen

Ik heb ze nog steeds niet binnen! Duurt erg lang!

Maar goed als iemand nog een ander adres heeft waar ik ze kan bestellen? Iemand zou ze nog kunnen hebben liggen in voorraad. Het schijnt dat bij Powerflex in Engeland een kleine chaos heerst vandaar.

Nee ik kan niet zaterdag naar zolder, maar wat is er te doen?

Groeten Yvo,

Haarlem

ps. Mijn kilometerteller doet het niet meer: Waar moet ik dit zoeken? Zelfs met het handboek kom ik er niet uit.
yvo van der meulen

Bussen eindelijk binnen!

De Powerflex bussen zijn eindelijk binnnen! Ik heb ze opgehaald bij Speedequipment in Uithoorn, goede service daar en ze weten een hoop over opvoeren (ze bouwen zelf water-injectie in, monteren dumpvalves, etc).

Ik ga alleen eerste even de stuurkogels van de Fulvia monteren en de zaak uitlijnen, want deze wacht ook geduldig...

Ik ben er daar ook achter gekomen dat mijn turbo te weinig druk opbouwd, omdat de dumpvalve al opengaat bij accelereren, ik denk een te slappe veer, het is een Forge.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft er iemand misschien nog een goede dumpvalve liggen? Of kun je er een sterkere veer inzetten?

Groeten Yvo,

Haarlem

ps. Zolder ging niet door las ik, al een andere datum / samenkomst in gedachten?yvo van der meulen schreef:
>
> Ik heb ze nog steeds niet binnen! Duurt erg lang!
>
> Maar goed als iemand nog een ander adres heeft waar ik ze kan
> bestellen? Iemand zou ze nog kunnen hebben liggen in
> voorraad. Het schijnt dat bij Powerflex in Engeland een
> kleine chaos heerst vandaar.
>
> Nee ik kan niet zaterdag naar zolder, maar wat is er te doen?
>
> Groeten Yvo,
>
> Haarlem
>
> ps. Mijn kilometerteller doet het niet meer: Waar moet ik dit
> zoeken? Zelfs met het handboek kom ik er niet uit.
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”