Even voorstellen + vraagje

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
PETER

Even voorstellen + vraagje

Unread post by PETER »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter , ik woon in Ridderkerk en sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een zwarte delta HF uit 1997 met 66000km op de teller.

Ik heb wel even een vraagje over deze auto. Alleen tijdens de koude start schommelt het stationair toerental nogal. Hij slaat niet af ofzo, maar ik vraag me af of dit wel goed is. Na 200mtr rijden is het probleem weg, en het komt dan ook de rest van de dag niet meer terug! De volgende ochend herhaalt het verhaal zich van voren af aan.

Het uitlaatsysteem is niet origineel (het is van RVS gemaakt door EPS) Kan het door de uitlaat komen??

Alvast bedankt voor het meedenken
PETER

Re: Even voorstellen + vraagje

Unread post by PETER »

Daar ben ik weer............

Nu slaat de auto 's ochtends ook af bij afremmen en ontkoppelen voor bv verkeerslichten !! 's middags en 's avonds is dit probleem er echter weer niet !!!!

De dealer wil de bougiekabels vervangen, want ze denken daar de oorzaak in te vinden. Ik moet daar alleen wel bijna 200km voor rijden. Is er iemand in de regio rotterdam die mij wil helpen?

Groeten

Peter
Forzamies

Unread post by Forzamies »

In Ridderkerk zit de Daewoo dealer die neemt de zaken van Lancia over omdat v Dijk en Schouten
geen Lancia dealer is, om alleen bougiekabels te bestellen moet lukken verders weten ze niks over
het merk Lancia want ik kon met pijn en moeite ruitenwissers voor de HPE bestellen maar is toch goed gekomen achteraf............. ze zitten net achter de mac donalds donkersloot.

Suc6 met je HF.
DJ

Unread post by DJ »

ik geloof er niets van dat het aan de bougiekabels ligt.
Stijn

Unread post by Stijn »

Hoi Peter!

Ik heb je auto te koop zien staan denk ik! Een hele mooie auto! Hij stond alleen wat te ver weg voor ons. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt!

Even een foto, wat dat verdiend ie wel. ( als je er problemen mee hebt dat de foto online staat, laat het mij even weten)

http://members.brabant.chello.nl/j.rutt ... edelta.jpg

Is de auto ingevoert trouwens? het nummerbord kwam niet overeen met het bouwjaar.
PETER

Unread post by PETER »

Het is een duitse auto, maar ik heb de volledige onderhoudsgeschiedenis erbij, dus zowel uit duitsland als uit nederland.

Het is inderdaad een hele mooie (en snelle)
Peter Heremans

Unread post by Peter Heremans »

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn delta. (HPE HF 99)

In eerste instantie is er een schrijven van Fiat rondgegaan om dit probleem op te lossen naar alle dealers.

Nu zou je denken dat bij Delta's van '99 dit al aangepast is en dat was ook zo alleen was dit niet de oplossing.

Dan kan het aan de klep liggen die ,als je met je gezicht naar de motor staat, rechts naast en een beetje boven de moter staat. Kleine aluminium cilinder die regelmatig gereinigt moet worden (regelt uw ralenti,stationair toerental). Deze moet je eraf nemen en reinigen.(produkt inspuiten en laten intrekken)
PETER

Unread post by PETER »

Hey bedankt,

Welk reinigingsmiddel moet ik gebruiken?

Groeten

Peter
Peter

Unread post by Peter »

da weet ik ni.
ik heb het enkel gezien in de garage

ik denk wel dat er in een autoshop zo een reinigings middel te vinden is,
peetje

Unread post by peetje »

Het was inderdaad de klep, die sterk vervuild was. Nu is alles weer perfect