thema op hol !
thema op hol !
zo gauw ik mijn thema 3.0V6 start gaat hij vol gas en het ligt niet aan de pedaal...iemand een idee...de auto is uit 94 en heeft de alfa 164 motor.
Re: thema op hol !
Gooi je gas kabel eens los en controleer eens of de gasklep dicht staat.
Om te beginnen...
Om te beginnen...
de gaskabel werkt naar behoren en de gasklep gaat normaal open en dicht....injectiecomputer ?????
Dan kan het niet volgas zijn. Tenminste, als je geen cruise control hebt.
Ik denk eerder aan je stappenmotortje van het stationair.. Als die vol open staat lijkt het ook net of je gas geeft. Die zit boven op je inlaat spruitstuk geschroefd. Probeer eerst eens de stekker los en weer vast te maken en als dat niet helpt, demonteer hem dan eens. Sluit de stekker weer aan en zet hem op contact. het motortje moet iets bewegen.. Hij zal wel erg vuil zijn van binnen.. Veel spoelen met WD40 of anders eerst met wasbenzine lost een hoop van de zwarte drab op..
Succes.
Ik denk eerder aan je stappenmotortje van het stationair.. Als die vol open staat lijkt het ook net of je gas geeft. Die zit boven op je inlaat spruitstuk geschroefd. Probeer eerst eens de stekker los en weer vast te maken en als dat niet helpt, demonteer hem dan eens. Sluit de stekker weer aan en zet hem op contact. het motortje moet iets bewegen.. Hij zal wel erg vuil zijn van binnen.. Veel spoelen met WD40 of anders eerst met wasbenzine lost een hoop van de zwarte drab op..
Succes.
stappen moter gedemoteerd deze was niet echt vuil...als het contact aan staat trilt hij wel maar er beweegt weinig.....het rode controle lampje van de injectie brand ook...deed hij ook wel eens voor de storing maar ging altijd wel weer ui !