belachelijke prijzen.

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Rudy

belachelijke prijzen.

Unread post by Rudy »

Zat net eens rond te kijken en ze vragen wel belachelijke prijzen voor de thema,s vooral die LX,en.
Een thema invoeren uit het buitenland is simpelweg goedkoper. Of willen de heren de auto,s gewoon niet kwijt, ik denk dit wel eens.

Je haalt een auto uit het buitenland voor pak hem beet 2000 euro betaalt een kleine 1000 euro bij het invoeren en hebt dan 4000 euro verdient door hem niet in ons land te kopen. Of zie ik het nu helemaal verkeert ?????
Wie weet nu hoe dat zit ??
Don Pedro

Re: belachelijke prijzen.

Unread post by Don Pedro »

Rudy,

Het lijkt wel of de Thema LX een welhaast cultachtige status krijgt aangemeten. De LX'n zijn uiteraard megaluxe en heerlijke reislimo's, maar als je ziet met wat voor klm standen ze worden aangeboden. Ik vind het absurd, om voor een Lx met ruim 250.000 klm op de klok nog even 5 a 6000 eurionen voor te vragen. Motortechnisch kan het allemaal wel snor zijn, maar alles er om heen wordt moe en we hebben het wel over 10 a 11 000 ouderwetse guldens he. Ik zag bij M Willems zelfs een LX staan voor 10000 euro wel met slechts 45.000 klm, maar dat is toch echt bizar. Ik heb zelf een aantal jaren de laatste serie Thema Turbo LX mogen bezitten. De wagen is naar een liefhebber gegaan voor een Thema begrippen stevige prijs, maar nergens in de buurt van wat nu wordt gevraagd.
Gaat dus nergens meer over. Kom ook niet met de term " If you think it's worth it pay it", want dan ben je in het buitenland echt goedkoper en beter af(meestal veel minder klm standen)

The Don
elentinos

Unread post by elentinos »

Dat geldt dan alleen voor LX'en, want voor gewone Thema's gelden normale stoeprandhandelsprijzen...
Don Pedro

Helemaal me eens
Rudy

Unread post by Rudy »

net wat je zegt en de meeste auto,s hebben wel wat geleden. Als je dan zoveel voor moet betalen moet hij voor mij ook perfect zijn en dat is er dus geen een. Die bij willems ik geloof haast niet dat die km stand klopt.

Ik denk dat de liefhebber beter een ls uitvoering kan aanschaffen is tevens ook aantrekelijker in onderhoud en belasting en verzekering.

Heb vorige week een bedrijf gebeldt voor zoon LX en de prijs was overgenomen van een LX die al op internet stond de man had echt geen idee wat de auto nu werkelijk waard was, dus ze gokken allemaal maar wat.
Rudy
elentinos

Op www.mobile.de:

Lancia Thema 3.0 V6 LX, 141200km... voor 2500 euro;

http://www.mobile.de/SIDPELFi6pydKm7c5J ... 1155369697&

En een gewone V6 LS met 116000km op de teller.... voor 3950 euro;

http://www.mobile.de/SIDPELFi6pydKm7c5J ... 1137703042&

Rare lui die Duitsers....
elentinos

Dat is niet zo vreemd. Voor niet Thema-kenners is een LX ook maar een normale Thema. Zo kan het ook voorkomen dat een LX te goedkoop wordt aangeboden. Er stond laatst een LX op Marktplaats voor de prijs van een normale Thema, die was dus zo weg. Ook heb ik al normale Thema's voor een te hoge prijs te koop gezien als LX, omdat de handelaar in kwestie wel de bel had horen luiden, maar niet wist waar de klepel hing.
Maar goed één van de eigenschappen van een cult-auto is dat de handel erin geheimzinnig is :-)
Don Pedro

Dat is ook zo, want er duiken meer LX'en op dan er ooit officieel in Nederland zijn geleverd. Dus enerzijds import en anderzijds omgebouwde LS versies en vergissingen van een LX wat gewoon een LS blijkt te zijn.
Rudy

Unread post by Rudy »

En ze hebben je ook te pakken met je LX op mobil want dat is geen echt LX ( dus kenners worden ook gefopt is mij ook overkomen )
Maar cult auto ??
Don Pedro

Naah Cult auto, ik bedoel dat de wagen een status krijgt bemeten(zeker qua bedragen) die indruk geven dat het om Ferrari achtige proporties gaat. Het is en blijft een Lancia Thema met een wat rijkere uitrusting, maar het is geen 8.32 waar een Ferrari waas om heen hangt.
De Lx is trouwens beter te rijden en te onderhouden dan zo een 8.32
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”