Hallo,
Weet er hier iemand of de veerpoten(veer+schokdemper) van een thema phase 2 hetzelfde is als een thema phase 3?Zowel vooraan als achteraan.
mvg marc.
thema veerpoten
Re: thema veerpoten
Hee Marc,
Al de veerpoten passen op elkaar dus je kunt ze gewoon door elkaar gebruiken. Bij sommige uitvoeringen zijn de veren iets zwaarder en bij de type 3 V6 en turbo zijn de schokdempers steviger.
Succes
Ronald
Al de veerpoten passen op elkaar dus je kunt ze gewoon door elkaar gebruiken. Bij sommige uitvoeringen zijn de veren iets zwaarder en bij de type 3 V6 en turbo zijn de schokdempers steviger.
Succes
Ronald
Alvast bedankt Ronald.Ik had al het vermoeden dat het zoiets zou zijn maar had het voor de zekerheid eens aan een dealer gevraagd en die zei me dat een type 3 NIET op een type 2 past????Moet er nu wel bijvermelden dat het hier om elektronisch geregelde schokdempers gaat,maar volgens mij zou dat toch ook hetzelfde moeten zijn,wat denk of weet jij?Ze hebben me er zo een hele set(2vooraan+2achteraan)aangeboden voor 100 euro(tweede hands natuuurlijk)en als je weet dat ze rond de 450 euro het stuk kosten,tja...alvast bedankt voor je reactie en als je echt zeker bent laat dan nog eens iets weten aub.
mvg marc.
mvg marc.
Hmmm. Begrijp ik het goed dat je nu gewone dempers hebt en je wil er een set electronisch geregelde onder zetten? Kijk, passen doen ze natuurlijk wel maar je kan ze dan natuurlijk niet electrisch bedienen dus blijven ze ( denk ik ) op de "slappe" stand staan. Beter lijkt mij om een setje goede dempers te regelen en die dan te monteren. Zoals gezegd hebben type 3 turbo en V6 stuggere veren en dempers, dus misschien kan je ergens zo'n setje op de kop tikken. Ik weet trouwens niet om wat voor Thema het gaat?
P.s Ik wil binnenkort toch nog een keertje een soort meeting organiseren voor alle Thema's, kunnen we dan ook op wat Belgische deelnemers rekenen?
P.s Ik wil binnenkort toch nog een keertje een soort meeting organiseren voor alle Thema's, kunnen we dan ook op wat Belgische deelnemers rekenen?
Ronald,het gaat hier om een thema type2 2.0 16v turbo lx met elektronisch geregelde dempers.Maar die dat ze me hebben aangeboden komen van een type 3 2.0 16v(vis)ls,ook elektronisch geregelde.En dit voor 100euro wat belachelijk weinig is,maar als ze niet passen tja...dan ben ik er ook niets mee.Daarmee had ik graag wat zekerheid gehad.
Wat die p.s betreft mij goed ,ik persoonlijk heb de keuze een type 2 2.0 16v turbo lx of mijn dagelijkse type 2 2.0 16v station.Maar daar het hier in belgie een uitstervend ras aan het worden is vermoed ik dat je hier niet te veel amateurs gaat vinden,ik hoop van wel natuurlijk.
mvg marc.
Wat die p.s betreft mij goed ,ik persoonlijk heb de keuze een type 2 2.0 16v turbo lx of mijn dagelijkse type 2 2.0 16v station.Maar daar het hier in belgie een uitstervend ras aan het worden is vermoed ik dat je hier niet te veel amateurs gaat vinden,ik hoop van wel natuurlijk.
mvg marc.
Ik wist eigenlijk niet dat er een type 2 LX bestond!! Dus met het 8.32 dashboard? Ik dacht altijd dat ze pas met type 3 de LE, LS en LX hadden bedacht. De enige met het mooie dashboard in type 1 en 2 was de 8.32. Als optie kon je op een "gewone" Thema wel het electrisch geregelde onderstel kopen maar dat heb ik nog nooit gezien. Jij hebt dus die knopjes boven je kachel zitten? Ben benieuwd hoe dat rijdt... Ik weet het niet zeker maar volgens mij zou dat moeten passen hoor. Als er iets anders aan zou zijn zou dat de aansluiting moeten zijn van de aansturing. Dus kijk even wat voor een soort stekker er aan jouw dempers zit.
Als je met de SW zou komen hebben we er 5 op een rijtje staan, als iedereen komt!
Heb je toevallig wat foto's van je auto's?
Ronald
Als je met de SW zou komen hebben we er 5 op een rijtje staan, als iedereen komt!
Heb je toevallig wat foto's van je auto's?
Ronald
Wel, blijkbaar hebben ze de lx type 2 toen nooit in nederland ingevoerd omdat hij destijds te duur was(rond 50.000euro),maar in belgie was dat blijkbaar geen probleem.Het is inderdaad ééntje met een 8.32 dashboard met de knopjes bovenaan!!Nu heb ik ondertussen van de dealer bevestiging gekregen dat de dempers achteraan wel dezelfde zouden zijn,maar vooraan niet.Wat de foto's betreft,daar kan altijd voor gezorgd worden, maar op dit forum blijkt dat niet zo makelijk te zijn heb ik hier eens ergens gelezen.
p.s. ik heb mijn lx een 4tal jaar geleden gekocht voor 500 euro(wel met defekte motor),ben ik een gelukzak of ben ik een gelukzak!!!!
marc.
p.s. ik heb mijn lx een 4tal jaar geleden gekocht voor 500 euro(wel met defekte motor),ben ik een gelukzak of ben ik een gelukzak!!!!
marc.
Hallo Marc,
Als het bij jou niets wordt met die veerpoten.... Ik heb een SW turbo type 3 en kan met jouw schokbrekers mijn auto weer origineel maken. Neem ze in dat geval mee naar Zeeland de 6e februari. Hoop je te zien daar.
Groet,
Harry
Als het bij jou niets wordt met die veerpoten.... Ik heb een SW turbo type 3 en kan met jouw schokbrekers mijn auto weer origineel maken. Neem ze in dat geval mee naar Zeeland de 6e februari. Hoop je te zien daar.
Groet,
Harry